• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402102518070
  • خبرنگار : 71623

دلایل تاخیر در تحویل برخی خودروها اعلام شد/ تعیین تکلیف تعهدات معوق به زودی

دلایل تاخیر در تحویل برخی خودروها اعلام شد/ تعیین تکلیف تعهدات معوق به زودی

مدیر عملیات فروش ایران خودرو دلیل تاخیر در تحویل برخی خودروها را استقبال زیاد در سامانه و همچنین مشکلات تامین ارز قطعات عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، کیوان پناهی با اشاره به افزایش ۱۰ هزار دستگاهی تولید خودرو نسبت به سال قبل در این شرکت، درباره دلایل تاخیر در تحویل برخی از خودروها اظهار کرد: چون تعداد ثبت نام در سامانه یکپارچه بیش از حد انتظار بود، شاهد تاخیر در ایفای بخشی از تعهدات هستیم.

وی با اشاره به تولید ۵۵ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو، گفت: تعهدات معوق این شرکت هم در حال حاضر ۵۵ تا ۶۰ هزار دستگاه است. البته شرایط معوق بیش از ۳۰ روز نیست و اکثرا کمتر از ۳۰ روز از موعد گذشته است.

پناهی با بیان اینکه تلاش می‌شود خودروهایی که شرایط معوق آن‌ها بیش از ۳۰ روز است، زودتر تحویل داده شود، تصریح کرد: دنا پلاس و تارا از جمله خودروهایی هستند که بیش از ۳۰ روز از تعهد آن‌ها گذشته است. در مورد تعهداتی مثل دنا پلاس هم که مشکل شماره گذاری دارند، اگر با همکاری سازمان ملی استانداد بهینه سازی انجام شود، تعهدات صورت گرفته به زودی تحویل داده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول بخشی از علت تاخیر تحویل دنا پلاس و تارا، به خاطر تاخیر در تامین قطعات و تخصیص ارز و مشکلات ناشی از تحریم بوده که قرار است با مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی به زودی حل شود.

پناهی با بیان اینکه خودرو ۲۰۷ هم در سامانه بیش از حد انتظار ثبت شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعهدات معوق به کمترین حالت برسد. تولید ۲۰۷ هم از ماه گذشته رو به افزایش بوده و تعهد معوق به زودی جبران می‌شود. تعهدات هایما هم کمی تعویق داشته که تولید آن مجدد آغاز می‌شود و تعهدات معوق هایما اس ۷ هم به زودی تحویل داده می‌شود.

وی افزود: بخشی از تعهدات معوق به این دلیل بود که تلاش کردیم هر چه در سامانه، وعده داده شد، ثبت نام شود که حجم زیادی تعهد ایجاد کرد. اما به همان میزان توان تولید بالا رفته است. امیدواریم تعهدات معوق که  ناشی از استقبال زیاد در سامانه بوده به زودی جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۱۹:۵۲

تارا معمولی تعهد کردن و الان اجبار به دریافت تارای شش دنده میکنن.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۲۱:۰۱

پس تکلیف پژو پارس با موعد تحویل زمستان چی میشه ؟الان یک ماه از زمستان رفته ولی هنوز پیامک واریز وجه ارسال نشده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۶ ۰۰:۱۱

مثلا انگار حواسمون نیس که زمانی که ملّت ثبت نام کردن،با توجه به ظرفیت تولید الویت بندی و قرعه کشی کردین و بعضیا افتادن تا آخر سال۱۴۰۳ اگر خودتون یادتون میره،مردم خوب یادشون میمونه 😁 _حالا شما هیچ ،بهمن موتور که دو ماه از موعد اعلام شده در سامانه هم گذشته و هیچ خبری نمیده، کلا عین خیالشه ،این کجا دلمون بذاریم دیگه -بیچاره مردم که از یه طرف گیر یه مشت آشغال ساز گرون فروش افتادن، -اگر من کاره یی بودم تو مملکت،تعرفه واردات برای ۵ سال صفر میکردم تا هم قدری این ظلم ۴۰ساله به مردم التیام پیدا کن و هم این مونتاژکاران به اصطلاح خودروساز داخلی بفهمن که چکار هستن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۰۱:۱۶

خوب است

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۳۰

یعنی دادن اولویت ها و حتی جلو انداختن نوبت ها از سوی شرکت خودروساز و سامانه یک پارچه بدون برنامه ریزی بوده ؟ برای یک شرکت دولتی جای تاسف داره این همه بدقولی . پارس زمستان و همه خودروهای وعده داده شده را تحویل بدین