• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102518095
  • خبرنگار : 90057

انتقاد فلسطینی‌ها از بی‌توجهی آمریکا به مصائب غزه در صدمین روز جنگ

انتقاد فلسطینی‌ها از بی‌توجهی آمریکا به مصائب غزه در صدمین روز جنگ

هیأت فلسطین در سازمان ملل از وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل عدم اشاره به شهادت ۲۴۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه در پست خود به مناسبت ۱۰۰ روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پست خود در شبکه‌های اجتماعی به مناسبت صدمین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، تنها به اسیران اسرائیلی اشاره کرده و گفت که آمریکا متعهد است که آن‌ها را بازگرداند زیرا «۱۰۰ روز اسارت در غزه بسیار طولانی است».

هیات فلسطین در سازمان ملل هم در پاسخ به این پست بلینکن در ایکس نوشت: «شرم بر کسانی که شریک جرم هستند و خواهان آتش‌بس فوری در غزه نیستند. شرم بر آن‌ها».

یکی از کاربران در واکنش به این سخنان نوشته بود: ما فکر می کنیم که ۱۰۰ روز نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، برجای گذاشتن بیش از ۲۵۰۰۰ کشته (افرادی که هرگز با عزیزانشان جمع نمی شوند) بسیار بدتر است.

در مجموع ۲۴۱۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۹۶۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و حدود ۶۱۰۰۰ زخمی شده‌اند.

الجزیره در گزارش خود آورده است: حتی در بیانیه کاخ سفید به مناسبت صدمین روز از جنگ غزه هیچ اشاره‌ای به کشتار فلسطینی‌ها و آوارگی ساکنان آن نشده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پیام خود، ضمن ابراز تاسف از دستگیری این اسیران گفت: «در هر یک از این ۱۰۰ روز، گروگان‌ها و خانواده‌هایشان در خط مقدم ذهن من بوده‌اند».

بایدن از تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن اسیران قدردانی کرد و حماس را به دلیل عدم تمدید توافق برای بازگرداندن تعداد بیشتری از آن‌ها مقصر دانست.

در همین حال، بمباران بی امان صهیونیست‌ها به غزه بدون هیچ نشانه‌ای از کاهش ادامه دارد، بحران انسانی در منطقه محاصره شده عمیق‌تر می‌شود و تهدیدهای ناشی از کشیده شدن منطقه جنگ به چشم می‌خورد.

فراخوان‌های جهانی برای پایان دادن به جنگ همچنان ادامه دارد و راهپیمایی‌هایی در سرتاسر جهان برگزار می‌شود؛ پایتخت آمریکا یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌ها را تا کنون شاهد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha