• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102518119
  • خبرنگار : 50492

مدیر کل امور مالیاتی استان:

معافیت مالیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اولویت‌های مهم رشد تولید در خراسان رضوی است

معافیت مالیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اولویت‌های مهم رشد تولید در خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در بازدید از شهرک صنعتی توس گفت: معافیت مالیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از عوامل و اولویت‌های اصلی کمک به رشد تولید و توسعه صنعت است. 

شاکر رضا مریدی در نشست تخصصی کارگروه شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی هیأت اندیشه‌ورزان کارآفرین خراسان رضوی اظهار کرد: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تا ۱۳ سال در مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی عنوان کرد : بر اساس قانون رفع موانع تولید، تمام صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی مندرج در قانون برای شهرک‌های مستقر در مناطق توسعه‌یافته استان به مدت ۷ سال و برای شهرک‌های مستقر در مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت ۱۳ سال استفاده کنند.

وی با اشاره به کمک همه‌جانبه ادارات استان به رشد تولید، تصریح کرد: پیش از این بر اساس قانون در مناطق توسعه‌یافته پنج سال و کمتر توسعه‌یافته تا ۱۰ سال معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و خارج از محدوده ۳۰ کیلومتر اعمال می‌شد، اما در قانون جدید که از ابتدای سال ۹۵ اجرایی شده است؛ این افزایش تا ۱۳ سال اعمال و محدوده تا شعاع ۳۰ کیلومتر نیز برداشته شده است.

در ادامه جعفر فرشچی طوسی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: در ماده ۳۱ رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بر اعمال معافیت‌های مالیاتی در واحدهای صنعتی تأکید شده تا به راحتی بتوانند از این معافیت‌های مالیاتی مستقیم استفاده کنند.

وی در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی توس افزود: باید استقرار واحدهای صنعتی را به داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی هدایت کنیم تا از این معافیت‌ها بهره‌مند شوند و از تخریب محیط زیست و پراکندگی استقرار صنایع نیز جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استفاده از مشاوران مالیاتی در قالب کلینیک صنعت و برگزاری دوره‌های آموزشی امور مالیاتی واحدهای تولیدی از خدماتی است که مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به واحدهای صنعتی ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha