• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102618353
  • خبرنگار : 50295

استاد دانشگاه زنجان:

زیرساخت استاندارد و حکمرانی خوب می‌تواند چارچوب‌های ورزش را قوی کند

زیرساخت استاندارد و حکمرانی خوب می‌تواند چارچوب‌های ورزش را قوی کند

ایسنا/زنجان استاد دانشگاه زنجان گفت: داشتن زیرساخت استاندارد، دانش و علم رو دنیا، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش می‌تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.

رضا صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلید واژه «ایران قوی - ورزش قوی» که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان مطرح شد، اظهار کرد: زیرساخت استاندارد، دانش و علم روز دنیا، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش دیپلماسی می‌تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.

وی تصریح کرد: داشتن زیرساخت استاندارد و به روز دنیا یکی از شاخص‌های قوی بودن ورزش است و اگر بخواهیم در زمینه ورزش رشد داشته و به عنوان یکی از قطب‌های ورزشی دنیا در همه رشته‌های ورزشی اعم از انفرادی و گروهی شناخته شویم نیاز به زیرساخت، اماکن، تجهیزات و لوازم بروز حداقلی برای برگزاری رویدادهای ورزشی طبق استانداردهای ورزشی مشخص جهان باشیم.

صادقی در ادامه دستیابی به دانش و علم روز دنیا را نیز شاخص مهم دیگری دانست و تصریح کرد: خروجی ورزش قهرمانی در کسب مدال‌ها مشخص می‌شود و خروجی ورزش همگانی از میزان مشارکت افراد در فعالیت‌های ورزشی و برای سرآمد شدن در هر دو بخش باید به سلاح علم روز دنیا مسلح شویم که بخشی از آن را در کشور داریم و تولید می‌کنیم و بخشی را نیز باید از علم تولید شده باید بهره بگیریم تا رو به جلو حرکت کنیم.

دکترای رشته تربیت بدنی در خصوص دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی، اظهار کرد: در بخش کیفی باید مربیان با سطوح بالای فنی و علم روز دنیا داشته باشیم که دغدغه رشد ورزش را داشته باشند و تعداد ورزشکاران و مربیان و داوران و جامعه ورزشی و میزان مشارکت افراد در فعالیت‌های ورزشی نیز در بخش کمی و هم راستا با بخش کیفی مطرح است و این مهم از شاخص‌های توسعه‌یافتگی ورزش و قوی بودن آن در هر کشوری است.

وی افزود: ایجاد حکمرانی خوب در ورزش یعنی اینکه رویه و جریان اداره ورزش کشور مشخص شود و مقررات ساده و بروز باشند چرا که اصلاح مکرر آیین‌نامه‌ها پیچیدگی ایجاد می‌کند و جریان اصلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای داشتن حکمرانی خوب در ورزش باید مسائل فنی و مدیریتی در انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها، مدیران کل، رؤسای هیئت‌ها و حتی وزیر و معاونان وی و ... در نظر گرفته شود.

این فعال و متخصص ورزشی تصریح کرد: باید در بخش تعاملات خارجی ورزش کشور دیپلماسی فعال ورزشی ایجاد شود و در بخش‌های مختلف سازمان‌های بین‌المللی اعم از فدراسیون‌های جهانی، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، کمیته‌های ملی المپیک و پاراالمپیک و بقیه سازمان‌های بین‌المللی کرسی‌های با نفوذ داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha