• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402102618373
  • خبرنگار : 71402

نخست‌وزیر انگلیس: پوتین در اوکراین متوقف نخواهد شد

نخست‌وزیر انگلیس: پوتین در اوکراین متوقف نخواهد شد

نخست‌وزیر انگلیس بر ضرورت حمایت از اوکراین تاکید کرده و گفت که معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در صورت موفقیت، بیشتر پیشروی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به گزارش خبرنگار روزنامه «یوروپین پراودا» ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس این سخنانش را روز دوشنبه در پارلمان انگلیس مطرح کرد.

ریشی سوناک تاکید کرد که انگلیس از کمک به کسانی که با روسیه می‌جنگند، علی‌رغم سایر درگیری‌ها در جهان، دست نخواهد کشید.

او در ۱۲ ژانویه به منظور گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و سخنرانی در پارلمان اوکراین به کی‌یف سفر کرد. سوناک همچنین از بسته کمک نظامی ۲.۵ میلیارد پوندی [۳ میلیارد دلار آمریکا] خبر داد.

سوناک گفت: «من پیامی از این مجلس به رادا (پارلمان اوکراین) فرستادم که ما امروز، فردا و تا هر زمانی که طول بکشد، در کنار اوکراین خواهیم بود.»

نخست‌وزیر انگلیس همچنین مدعی شد: «اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، به همین جا بسنده نخواهد کرد و دیگر بازیگران بدخواه جسورتر خواهند شد.» او در ادامه صحبت‌هایش که با تایید قانونگذاران مواجه شد، گفت: «برای همین است که امنیت اوکراین، امنیت ماست.»

سوناک افزود که انگلیس در حال ایجاد «همکاری جدید با اوکراین است که برای ۱۰۰ سال یا بیشتر طراحی شده است.» ریشی سوناک که در پارلمان بریتانیا صحبت می‌کرد، از اصطلاح «ضمانت‌های امنیتی» در رابطه با توافق با اوکراین استفاده نکرد. در عوض او چندین بار در مورد «تعهدات امنیتی» به اوکراین سخن گفت.

این نکته اهمیت فراوانی دارد که تاکید شود، زبان مورد استفاده پیامدهای سیاسی قابل توجهی دارد. عبارت «تضمین امنیتی» برای اوکراین مشکل‌ساز است، زیرا در عنوان یادداشت‌تفاهم بوداپست از آن استفاده شده است.

به همین دلیل، اوکراین در مورد اتخاذ «ضمانت‌های امنیتی» قاطع است، مساله‌ای که شرکای بین‌المللی کی‌یف برای آن آمادگی لازم را ندارند. متن توافقی انگلیس – اوکراین که جمعه منتشر شد، هیچکدام از این عبارات را نداشت. در عوض این سند به همکاری امنیتی و کمک امنیتی اشاره داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha