• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102618408
  • خبرنگار : 71588

هشدار پادشاه اردن نسبت به افزایش اظهارات افراط گرایانه مقامات رژیم صهیونیستی

هشدار پادشاه اردن نسبت به افزایش اظهارات افراط گرایانه مقامات رژیم صهیونیستی

پادشاه اردن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر هلند ضمن هشدار نسبت به اظهارات افراط‌گرایانه مقامات رژیم صهیونیستی، مجددا خواستار فشار بین‌المللی برای توقف تجاوزات علیه نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور از مارک روته، نخست وزیر هلند تماس تلفنی دریافت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در این بیانیه آمده است، پادشاه اردن در جریان این تماس تلفنی بار دیگر بر لزوم اعمال فشار از سوی جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد.

وی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به افزایش اظهارات افراط گرایانه مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

پیشتر ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم حمایت خود را با کوچ ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

عبدالله دوم بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری، حفاظت از غیرنظامیان و تضمین ارسال کمک‌ها به طور مداوم به غزه تاکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد که اردن با هرگونه تلاش‌ها برای نابودی مسأله فلسطین و کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه و کرانه باختری کاملاً مخالفت دارد.

پادشاه اردن با اشاره به نقش جامعه جهانی در تضمین بازگشت ساکنان غزه به منازلشان، به بررسی خطرات فاجعه‌بار امتداد درگیری‌ها به منطقه پرداخت.

وی نسبت به خشونت شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نقض‌ها در شهر قدس اشغالی هشدار داد و گفت نمی‌توان غزه و کرانه باختری را جدا کرد زیرا آن دو دنباله‌رو کشور واحد فلسطین هستند.

عبدالله دوم در پایان گفت که راهکارهای نظامی و امنیتی صلح را محقق نمی‌کنند بلکه تنها راه برقراری صلح ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی براساس راهکار تشکیل دو دولتی است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

از زمان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تا روز دوشنبه ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر شهید، بیش از ۶۰ هزار تن زخمی و دستکم ۸۵ درصد ساکنان غزه (حدود ۱.۹ میلیون تن) آواره شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha