• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1402102618671
  • منبع : فضای مجازی

انتقام دقیق و خردمندانه

انتقام دقیق و خردمندانه

دو نوع یادگیری یا حافظه در مغز اتفاق می‌افتند، یکی حافظه معنایی بدون درگیری مکان و زمان مهم، در شبکه‌های همبسته کننده قشر مغز است که یادگیری با ایجاد سیناپس‌های تازه در محل اتصالات جانبی بازگشتی بین نورون‌های شبکه‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود باتوجه به حمله موشکی ایران نوشت:

ایران باید طوری انتقام میگرفت که هم پایگاه های کلیدی و هم مهره های تاثیرگذار دشمن با هم هدف قرار می‌گرفتند. ضمن اینکه زمان انتقام باید با توجه به تحولات منطقه از جمله در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین پیام خاص خود را منتقل میکرد.

این مولفه ها شب گذشته فراهم شد و جمهوری اسلامی که پس از حادثه دلخراش کرمان صبورانه فرصت مناسب را به انتظار نشسته بود توانست یکی از دقیق ترین و حساب شده ترین ضربات خود را به دور از هر گونه هیجان، احساسات و یا عصبانیت ناشی از حوادث اخیر به دشمن وارد کند.

در واقع این خشم مقدسی که در سینه ها وجود داشت باعث نشد فرماندهان میدان از تدبیر فاصله بگیرند. اگر کسی گمان کند نقاطی که شب گذشته منهدم گردیدند را ایرانیها نمیشناختند یا تا قبل از این حوادث اشرافی به آنها نداشتند سخت در اشتباه است!

یعنی فردای حادثه کرمان هم میشد به آنجا شلیک کرد، اما هر تخریبی ایران را به هدفش نزدیک نمیکند و نمیتواند انتقامی سخت تلقی شود. یک انتقام جدی انتقامی ترکیبی است که علاوه بر انهدام یک مرکز، نفرات نشانه دار هم در آن حضور داشته باشند، مرگشان پیام خاصی را در زمان خاصی منتقل کند و و نیز اشراف و دقت آنقدر بالا باشد که هیچ بیگناهی نیز در آن محدوده آسیب نبیند، و این نکته آخر خصوصا در مناطق مسکونی به شدت مورد توجه فرماندهان ایرانی از گذشته تا به امروز بوده است.

حمله دیشب اما فارغ از مباحث مربوط به انتقام، پیام های مهمی نیز در راستای تحولات دریای سرخ دارد، همانطور که بی ارتباط با جبهه عراق و سوریه نیست! اگرچه برخی مسئولان اقلیم کردستان از دولت مرکزی عراق خواسته اند حمله ایران را محکوم کند، لیکن این حمله از جهاتی در راستای کمک به بغداد، و خواست مردم عراق در اخراج نیروهای آمریکایی نیز هست. موشکهای شب گذشته خیلی معادلات را برهم زد!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha