• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1402102618761
  • خبرنگار : 71970

افزایش ۴ برابری قراردادهای ارتباط با صنعت در حال اجرای دانشگاه میبد

افزایش ۴ برابری قراردادهای ارتباط با صنعت در حال اجرای دانشگاه میبد

رئیس دانشگاه میبد گفت: بر اساس گزارش معاونت پژوهشی وزارت علوم، تعداد قراردادهای در حال اجرای دانشگاه میبد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴ برابر و تعداد این قراردادها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل، ۲ برابر شده است.

 به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه میبد گفت: مجموع مبلغ کل قراردادهای در حال اجرای دانشگاه میبد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، ۹۰ درصد افزایش داشته است. تعداد کارفرمایان طرف قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه میبد نیز در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱، بیش از ۵/ ۲ برابر شده است.

وی افزود: تعداد کل قراردادهای در حال اجرای یک دانشگاه در یک سال و نیز مجموع مبلغ کل این قراردادها، دو شاخص مهمّ در ارزیابی عملکرد یک مؤسسه آموزش عالی در حوزه ارتباط با صنعت، و نشان‌دهنده اثربخشی آن دانشگاه در حوزه رفع مشکلات صنعت و جامعه است؛ و از طرفی، افزایش درآمد آن دانشگاه را از محل ارائه خدمت به صنایع و سازمان‌های مختلف نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه میبد، بر اساس گزارش ارسالی توسط معاون پژوهشی وزارت عتف، تعداد فرصت‌های مطالعاتی در جامعه و صنعت اعضای هیئت علمی دانشگاه میبد در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال گذشته، دقیقاً ۵/ ۲ برابر شده است که نشان‌دهنده دغدغه‌مندی اعضای هیئت علمی نخبه و پرتلاش دانشگاه میبد، در آگاهی از مشکلات و نیازهای صنعت و جامعه و تلاش مؤثر در جهت رفع این مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای تأمین این نیازهاست. تعداد دوره‌های مهارت‌افزایی برگزار شده توسط دانشگاه میبد در سال جاری نیز، نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰، از ۳ و ۳۷ دوره، به ۱۴۱ دوره مهارت‌افزایی رسیده است که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. تعداد دانشجویان دانشگاه میبد که دوره‌های کارآموزی و کارورزی خود را در صنایع استان و کشور در سال ۱۴۰۲ گذرانده‌اند، نسبت به سال گذشته، بیش از ۴ برابر شده است و عملکرد دانشگاه میبد در این شاخص، بیش از ۵/ ۲ برابر متوسط کشوری است.

گزارش معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، بیانگر این نکته است که نقش دانشگاه میبد، در ارتباط با صنعت و جامعه و رفع مشکلات و نیازهای صنایع و سازمان‌های مختلف، پررنگ‌تر شده است و این روند، رو به افزایش است که ماحصل زحمات خالصانه اعضای هیئت علمی، یاوران علمی، دانشجویان، مدیر دفتر ارتباط با صنعت ( ابوالفضل دهقانی فیروزآبادی) و معاون پژوهشی دانشگاه ( یحیی میرحسینی) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha