• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102618871
  • خبرنگار : 50604

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد:

ناراحتی مردم از مشکلات بیمارستان «آزادشهر» / با کمک مردم همه مشکلات را رفع می کنیم

ناراحتی مردم از مشکلات بیمارستان «آزادشهر» / با کمک مردم همه مشکلات را رفع می کنیم

ایسنا/گلستان خدمات‌رسانی در بیمارستان حضرت معصومه(س) آزادشهر در روزهای اخیر باعث حواشی بسیاری شده بود که رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از بررسی و رفع مشکلات مطرح شده با کمک مردم خبر داد.

در روزهای اخیر پیام‌های زیادی از مخاطبان مبنی بر کمبود پزشک (دست تنها بودن) و قطع بودن سیستم داخلی در بیمارستان آزادشهر در فضای مجازی دست به دست می‌شد، با توجه به اینکه تعداد مراجعین به بیمارستان آزادشهر زیاد است و تنها یک دکتر در بخش اورژانس و عمومی وجود دارد باعث گلایه بیماران شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوصی حواشی به وجود آمده و نارضایتی مردم  اظهار کرد: کمبود پزشک در ایران یک مشکل سراسری بوده و مختص شهرستان آزادشهر نیست و این کمبود به ویژه در حوزه پزشک متخصص بسیار زیاد است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی بوده و نسبت به بیمارستان‌های بزرگتر در مرکز استان امکانات کمتری دارد، اضافه کرد: بیمارستان آزادشهر خدمات ارتوپدی ندارد اما خدمات رادیولوژی و سی‌تی اسکن در این بیمارستان ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر در خصوص شکایت برخی افراد در خصوص خدمات سونوگرافی گفت: دستگاه سنوگرافی بیمارستان از کیفیت مطلوبی برخوردار است اما دچار مشکلات فنی شده به همین خاطر برای تعمیرات به تهران فرستاده شده و ظرف یکی دو روز آینده دوباره در بیمارستان قرار داده خواهد شد و مردم می‌توانند همانند سابق از خدمات سنوگرافی استفاده کنند.

بیمارستان آزادشهر به صورت تک پزشک اداره می‌شود

زنگانه با اشاره به اینکه بستر اینترنتی ما ضعیف بوده و قطع و وصل می‌شود، گفت: کندی و قطع شدن مقطعی اینترنت در حد یک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در بیمارستان داشتیم و داریم اما قطعی طولانی مدت که روند کار را مختل کند، نداریم، به طور مثال بیش از ۲۰۰ مورد سنجش فشار خون در بیمارستان انجام شده ولی به دلیل کندی سیستم ثبت بیش از ۱۰۰ مورد آن باقی مانده است.

رئیس بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر در خصوص شلوغی اورژانس بیمارستان و کمبود پزشک این بخش افزود: بر حسب بزرگی و تعداد بیماران برخی از بیمارستان‌ها از ابتدا به صورت تک‌پزشک و برخی بیمارستان‌ها به صورت دو پزشک تعریف می‌شوند و بیمارستان آزادشهر بر اساس تعداد بیماران از همان ابتدا به صورت تک پزشک تعریف شده است‌.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر ادامه داد: برای اداره بیمارستان آزادشهر با یک پزشک، تعداد ۶ پزشک به صورت شیفتی کار می‌کنند و اگر بخواهیم بیمارستان را با دو پزشک هم‌زمان اداره کنیم نیازمند استخدام ۱۲ پزشک هستیم که این تعداد پزشک در حال حاضر در توان ما نیست.

مراجعه بیماران سرپایی نظیر سرماخوردگی باعث ازدحام بیمارستان می‌شود

وی با اشاره به اینکه وظیفه پزشکان بیمارستان در وهله اول رسیدگی به بیماران بدحال و ترومایی است، افزود: بسیاری از مردم به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه درمان برای بیماری‌های سرپایی نظیر سرماخوردگی نیز به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این موضوع باعث ازدحام و شلوغی بیمارستان می‌شود.

زنگانه تعداد بیماران مراجعه‌کننده در روز به بیمارستان آزادشهر را ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای این تعداد بیمار به طور معمول یک پزشک کافی است اما پزشکان بیمارستان در مواقعی که بیمار بدحال مراجعه می‌کند با توجه به شرایط حاد بیمار به سراغ آن‌ها ‌می‌روند و این وقفه باعث شلوغی و معطلی مردم می‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر با تأکید اینکه اورژانس بیمارستان در هیچ ساعتی از شبانه روز بدون پزشک نیست، تصریح کرد: به طور کلی سرانه بهداشت و درمان در کشور ما پایین بوده و بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند که به جای کار در بیمارستان در مطب‌های شخصی خود که درآمد بیشتری برایشان دارد، مشغول به کارشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر با بیان اینکه بیمارستان آزادشهر در مسیر گذر مسافران و محل مراجعه بسیاری از هموطنان است، افزود: در حال حاضر بیمارستان با مشکلات مالی زیادی مواجه است و لازم است خیران و مسئولان نگاه ویژه‌تری به این بیمارستان داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهتری به هموطنان خود ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha