• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402102618881
  • خبرنگار : 50184

معاون گردشگری استان:

کرمانشاه می‌تواند چند محور گردشگری زمستانی داشته باشد

کرمانشاه می‌تواند چند محور گردشگری زمستانی داشته باشد

ایسنا/کرمانشاه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به قابلیت‌های بالای کرمانشاه برای توسعه گردشگری زمستانی، گفت: می توانیم در غرب، شمال و شرق استان محورهای گردشگری زمستانی تعریف کنیم.

وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مطرح شدن تعریف یک محور گردشگری زمستانی در کرمانشاه از چندسال پیش، اظهارکرد: تعریف محور گردشگری زمستانی در استان، طرحی بود که از چندسال پیش کلید خورد تا بتوانیم با استفاده از آب و هوای مطبوع غرب استان، گردشگران را در فصل سرد سال به این نقطه از استانمان بکشانیم.

وی افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا از یک سو و تغییر مداوم مدیرانی که برای مدت کوتاهی در راس میراث فرهنگی استان روی کار بودند از سوی دیگر باعث شد تا این طرح به صورت جدی مورد توجه قرار نگیرد.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: برای اجرایی شدن این طرح باید علاوه بر اینکه بخش دولتی زیرساخت هایی را مهیا کند، بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری ورود کند.

وی ادامه داد: هرچند طی سالهای اخیر تعدادی سرمایه گذار برای اجرای محور گردشگری در غرب استان پای کار آمده‌اند، اما در مجموع سرمایه گذاران قوی نبوده و یک برنامه منسجم و دقیق برای پروژه های خود ارائه نداده‌اند.

امیری تاکید کرد: برنامه ما برای تبدیل غرب استان به یک محور گردشگری ایجاد برخی پروژه‌های جذاب مانند احداث هتل در زیج منیژه، پل معلق در ریژآو و یا اجرای بوم گردی در برخی مناطق نمونه گردشگری منطقه بود، اما باید یک سرمایه گذار توانمند پای کار بیاید.

وی در ادامه یادآورشد: علاوه بر شهرستانهای غربی، در شمال و شرق استان هم این ظرفیت را داریم که بتوانیم محورهای گردشگری زمستانی تعریف کنیم.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: برای نمونه نوعی از گردشگری تحت عنوان گردشگری هیجان وجود دارد که در آن گردشگران با طبیعت بکر مواجه می شوند و ما این نوع از گردشگری را می توانیم در شمال استان با آبهای خروشان رودخانه سیروان داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین منطقه دالانی و ارتفاعات تته در شهرستان پاوه، چشم اندازی بسیار بکر و جذاب دارد که قطعا گردشگران از دیدن آن بسیار شگفت زده خواهند شد. حتی می‌توان برخی ورزش‌های زمستانی همچون اسکی را در آنجا راه اندازی کرد، اما به ورود سرمایه گذاران نیاز است.

امیری اضافه کرد: در شرق استان هم در محور سنقر به سمت قروه کردستان و منطقه بدر و پریشان با آبشاری که زمستان ها یخ می زند، در فصل زمستان طبیعتی سحرانگیز و پوشیده از برف برای بازدید گردشگران دارند، اما همه اینها نیازمند این است که سرمایه گذاران ورود داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha