• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402102618898
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک مسئول استان عنوان کرد

شناسایی ۳۸۰ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۳۸۰ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۳۸۰ کودک کار در این استان خبر داد.

مسعود نوری روز سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ در نشست ساماندهی کودکان خیابانی استان گفت: جمع آوری کودکان کار و خیابان مهم و ساماندهی آنها مهمتر است.

وی بر ضرورت جمع آوری کودکان از خیابان ها تاکید و خاطرنشان کرد: ۳۸۰ کودک کار در استان شناسایی شدند که ۸۰ نفر از آنها اتباع کشورهای خارجی است که باید شناسایی و به کشورشان برگشت داده شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار، آنطور که انتظار می رود کار انجام نشده است، خاطرنشان کرد: تیمی متشکل از دادگستری، بهزیستی، فرمانداری و نیروی انتظامی شناسایی و غربالگری کودکان کار را انجام می دهند تا کودکان کار ایرانی و غیرایرانی شناسایی شوند.

نوری با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد، تصریح کرد: اعتباراتی در همین زمینه به استان اختصاص یافت اما چون این مراکز در سطح استان وجود ندارد اعتبارات برگشت داده شد.

وی ادامه داد: بهزیستی و شهرداری یاسوج مکانی برای نگهداری کودکان کار تعیین کنند، ضمن اینکه استانداری ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات این مرکز را خریداری کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری شهرداری یاسوج در زمینه تعیین مرکز نگهداری کودکان کار شد، عنوان کرد: کودکان کار متکدی که در کلان شهرها وجود دارد در این استان وجود ندارد و همه آنها دارای خانواده و سرپناه هستند اما باید با توانمند ساختن خانواده، آنها را از سطح خیابان جمع آوری کرد.

نوری با اشاره به آسیب هایی که در کمین کودکان کار است، اظهارکرد: تا دهه فجر، مرکزی در خور شان کودکان کار با همکاری بهزیستی و شهرداری در مرکز استان راه اندازی شود.

وی با اشاره به ترک تحصیل و افت تحصیلی کودکان کار در استان گفت: طبق آمار اداره کل بهزیستی ۲۲ کودک کار ترک تحصیل کرده بودند که زمینه بازگشت به تحصیل ۱۰ نفر از آنها فراهم شد و برای بازگشت به تحصیل سایر کودکان نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افت تحصیلی میان کودکان کار مشهود است که با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای متولی درصدد رفع این مورد هستیم.

نوری با تاکید بر اینکه فرمانداری ها ساماندهی کودکان کار را در دستور قرار داده و گزارش آنها را برای استانداری ارسال کنند، افزود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان برای بیماری هپاتیت و غربالگری پرونده سلامت برای آنها تشکیل می شود.

وی از مشارکت و همکاری فنی و حرفه ای استان قدردانی کرد و افزود: طبق اعلام بهزیستی ۶۰ کودک کار به همراه پدرانشان جهت حرفه آموزی به اداره کل فنی و حرفه ای معرفی شدند و در حال مهارت آموزی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای تنها دستگاهی که همکاری خوبی در زمینه کودکان کار و خیابان دارد، بیان کرد: با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام (ره) و آموزش و پرورش برنامه اردوی راهیان نور و برنامه های فرهنگی و ورزشی برای این افراد برگزار می‌شود تا دیگر شاهد حضور آنها در سطح خیابان نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha