• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402102618944
  • خبرنگار : 50441

یک مسوول در استانداری فارس:

فسا از مناطق مهم اقتصادی است

فسا از مناطق مهم اقتصادی است

ایسنا/فارس مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس اظهار داشت: در صورت افزایش تعداد صنایع تبدیلی، محصولات برداشت شده در زمان کمتری در شهرستان فسا فرآوری خواهند شد که افزایش میزان صادرات، ارزآوری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دو چندان را در پی خواهد داشت.

در جریان سفر یک روزه سرمایه گذار عمانی که به دعوت استاندار فارس و با مدیریت قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر صورت گرفته بود، ابتدا در فرمانداری شهرستان فسا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری شهرستان تبیین شد و سپس واحد تولیدات لبنی، گلخانه تمام مکانیزه و پایانه صادراتی شهرستان مورد بازدید و ارزیابی صادراتی قرار گرفت.

 در حاشیه این سفر یک روزه، سید مهدی خادمی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس با اشاره به قابلیت‌های شاخص شهرستان فسا از جمله مجاورت با بنادر جنوبی و محور مواصلاتی منتهی به درگاه های صادراتی، فرودگاه و امکان دسترسی به راه آهن تصریح کرد: فسا می‌تواند از مناطق مهم اقتصادی استان فارس برای ایفای نقش تولید با گرایش صنایع تبدیلی کشاورزی باشد.

وی  با بیان اینکه زمینه‌های همکاری در خصوص توسعه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان فسا به کشور عمان، امکان سنجی و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری شهرستان فسا بسیار قابل توجه است. لذا باید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه آن در شهرستان که عامل اصلی کنترل قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و مصرف‌ کنندگان است از کاهش قیمت و بروز مشکل برای کشاورزان جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: در صورت افزایش تعداد صنایع تبدیلی، علاوه بر کاهش هزینه های جانبی، محصولات برداشت شده در زمان کمتری در شهرستان فسا  فرآوری خواهند شد که افزایش میزان صادرات، ارزآوری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دو چندان را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر، طی برنامه‌ای هدفمند و تحت کارگروه دیپلماسی اقتصادی، معرفی قابلیت های شهرستان های استان فارس را به جامعه سرمایه گذاران خارجی در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کند ضمن هماهنگی هر چه بیشتر با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان، در فرایند توسعه اقتصادی استان، بیش از پیش ایفای نقش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha