• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402102619036
  • خبرنگار : 50256

رئیس دانشگاه تبریز:

تمامی افتخارات، پیشرفت، عزت و قدرت ما در دنیا به واسطه پیروی از ولایت امر مسلمین است

تمامی افتخارات، پیشرفت، عزت و قدرت ما در دنیا به واسطه پیروی از ولایت امر مسلمین است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: تمامی افتخارات، پیشرفت، عزت و قدرت ما در دنیا به واسطه پیروی از ولایت امر مسلمین است.

صفر نصرالله زاده در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه بمباران ۲۷ دی کارگاه فنی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ۲۷ دی ۶۵، واقعه‌ای است که ۲۲ نخبه و جوان و ایثارگر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز شهید شدند و چه افتخار بزرگی برای ما آفریدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما امروز با افتخار از این شهدا یاد می‌کنیم که باعث شدند تا دانشگاه تبریز به مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور شرف یابد و این مشرف شدن، به واسطه خون پاک این شهدا است.

وی با بیان این‌که ما مدیون شهدای بزرگوار هستیم، گفت: شاید بدون تردید بتوان گفت که هیچ وصیتنامه‌ای از این شهدا نیست که در خصوص پیروی از ولایت حرفی نزده باشند. بنابراین، اولین وظیفه ما حمایت از ولایت امر مسلمین است. تبعیت به زبان نیست بلکه به عمل، کار و عزت آفرینی است.

نصرالله زاده گفت: امروز وظیفه اساتید نخبه ما برای حمایت از ولایت فقیه، کار و تلاش، علم آموزی و خودکفایی است.

وی با بیان این‌که حمایت به معنای واقعی باشد و اگر نباشد، هیچ چیز دیگری نخواهد بود، اظهار کرد: تمامی افتخارات ما و پیشرفت، عزت و قدرت ما در دنیا به واسطه پیروی از ولایت امر مسلمین است.

وی، خدمت بی منت به مردم، کمک به اقتدار کشور و رعایت پوشش اسلامی را از جمله موارد گفته شده در وصیتنامه شهدا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهدای عزیز، زندگی و همه چیز خود را گذاشتند و از خود عبور کردند و کمترین کار ما این است که در راستای پیروی از ولی امر در راه خدمت به مردم و افزایش اقتدار کشور تلاش کنیم.

گفتنی است؛ ۲۷دی‌ماه، سالگرد شهادت ۲۲ نفر از دانشگاهیان در کارگاه فنی دانشگاه تبریز بر اثر بمباران رژیم بعثی است. دانشجویانی که در راه دفاع از میهن اسلامی خود تا پای جان ایستادند و از تخصص‌های فنی و علمی خود استفاده کردند تا نیاز جبهه را برطرف سازند.

شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی پور، شهید بیاض‌علی اسدی فرد، شهید یعقوب اسماعیل زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی پور، شهید ایرج (سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل‌گری، شهید علیرضا کریمی وفایی پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی خواه اسامی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تبریز است که در ۲۷ دی سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیریت کارگاه فنی دانشگاه تبریز در آن زمان بر عهده جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha