• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۶:۱۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402102619049
  • خبرنگار : 71506

آذرپیرا کشتی‌گیر مطمئنی برای المپیک است؟

آذرپیرا کشتی‌گیر مطمئنی برای المپیک است؟

پیشکسوت مطرح کشتی ایران گفت: کامران قاسمپور کشتی‌گیر ۶ دانگی است که هم در دفاع و هم در حمله خوب کار می کند.

ابراهیم جوادی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که می‌توان صرفا با برتری امیر علی آذرپیرا مقابل کایل اسنایدر و قهرمانی در جام زاگرب، او را روانه المپیک کرد یا خیر، اظهار کرد: به هر حال کامران قاسمپور یک کشتی‌گیر ۶ دانگ و کاملی است اما او به وزن ۹۷ کیلوگرم نمی‌خورد. قاسمپور کشتی‌گیر ۸۶ کیلو بود که به ۹۲ رفت اما کار او در وزن ۹۷ کیلوگرم سخت است چرا که از نظر زور و وزن دچار مشکل است.

دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک، درباره پیروزی آذرپیرا مقابل اسنایدر، گفت: به هر حال اسنایدر سنش بالا رفته و مثل سابق کشتی نمی‌گیرد. از سوی دیگر آمریکایی‌ها همیشه اولویتشان رقابت‌های المپیک بوده و نفراتشان در این رویداد در بهترین شرایط نبودند. نمی‌توانیم بگوییم اسنایدر در المپیک پاریس نیز مثل تورنمنت کرواسی است.

آذرپیرا کشتی گیر مطمئنی برای المپیک است؟

وی در پاسخ به این سوال که قاسمپور مهره قابل اطمینان‌تری در المپیک پاریس خواهد بود یا آذرپیرا، خاطرنشان کرد: این را باید مربیان تیم ملی بگویند. به هر حال قاسمپور کشتی گیر ۶ دانگ ماست که در دفاع و حمله عملکرد خوبی دارد. کادر فنی باید ببینید هر کدام از این نفرات که بهتر هستند عازم المپیک شوند.

جوادی در پاسخ به این سوال که آیا قاسمپور می‌تواند در وزن ۸۶ کیلوگرم شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کند، گفت: پزشکان گفته اند حسن یزدانی ۵ ماه باید دور از کشتی باشد. مگر چقدر زمان تا المپیک داریم؟ او با این شرایط کار بسیار سختی برای بازگشت به میادین دارد. البته امیدوارم یزدانی به المپیک برسد. او اگر جراحی زانو داشت شاید می‌رسید اما ماجرای جراحی کتف کاملا متفاوت است و واقعا کار دشواری دارد. یزدانی از نظر فنی و اخلاقی کشتی‌گیر خوب ماست و امیدوارم با همه این شرایط به المپیک برسد.

پیشکسوت کشتی ایران، در پایان خاطرنشان کرد: وزن اصلی قاسمپور ۸۶ کیلوگرم بوده است. او قد و قواره و فیزیک خوبی برای این وزن دارد. اگر بتواند به ۸۶ هم بازگردد باز رقیب سختی مثل یزدانی دارد. این دو چند مرتبه با هم کشتی گرفته‌اند که قاسمپور بازنده بوده و اینبار هم نمی‌توانیم بگوییم کار راحتی دارد. بازگشت او به وزن ۸۶ کیلوگرم بر اساس شرایط وزنی اوست و کادر فنی در جریان این موضوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۰۸:۴۷

در خصوص صحبت های جناب اقای ابراهیم جوادیدو نکته مهم مطرح میشود : اول اینکه تکلیف دو نفر دیگر وزن 86 کیلو یعنی وفائی پور و علی سوادکوهی چه میشود؟ مگر انها طبق چرخه تعریف شده مدعی این وزن نیستند که حالا کامران قاسمپور را هم داریم به انها اضافه میکنیم ؟ دوم اینکه کامران قاسمپور که از مصدومیت رها شده بود بلافتاصله وارد مسابقات کرواسی شد و مثل اب خوردن سه نفردیگر از مدعیان وزن 97 را شکست داد و مدال برنز گرفت و او تا المپیک 6 یا 5 ماه فرصت دارد که به فرم ایده ال برسد.در ضمن چرا کادر فنی مسابقه رو در رو بین کامران قاسمپور و اذرپیرا ترتیب نمیدهد تا قال قضیه کنده شود.کامران قاسمپور تا بهتر شدن هنوز هم جا دارد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۲:۲۸

خدا خیرتون بده، تا الان بهترین جمله ای که توی این مدت بابت ابهامات این وزن شنیدم همین بود، البته بعید میدونم مسابقه رودرو برگزار کنن بین قاسم‌پور و آذرپیرا چون همشون میدونن که هر تعداد مسابقه برگزار بشه و در هر شرایط که باشن قاسم‌پور برنده میشه ، به هر حال بعد مدتها یه کشتی گیر از تهران اومده که بنا به شرایط میتونن روش مانور بدن ، فعلا کل رسانه های مجازی مربوط به کشتی شده تخریب قاسم پور و پررنگ کردن برد آذرپیرا، حتی یه بار یه کارشناس نیومد در مورد امتیاز دادن و فیتو خوردن آذر پیرا قبل فینال حرف بزنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۶:۲۴

درحق‌قاسمپورظلم‌نکنیدهمه‌کارشناسان‌کشتی‌مید‌ونن‌ایشون‌واقعاآزادکاری‌بینظیردرایران‌وکم‌نظیردرجهانه.بذآذرپیراهم‌انتخابی‌بزارن‌باوزن‌کمش‌کامران‌میبره،درثانی‌بین‌سوادکوهی‌وهادی‌وقاسمپورانتخابی‌بزارن‌تافردپیروزدروزن۸۶بهالمپیک‌بره،کامران‌حتماحتماپیروزمیدان‌میشه‌والمپیک‌هم‌نتیجه‌عالی‌رومیگیره،تیلورو۹۰درصدامکانش‌هست‌شکست‌بده‌بفرسته‌پیش‌کاکس‌پس‌بهش‌اطمینان‌کرده‌۸۶کیلوروبنامش‌ثبت‌کنیدباروحیه‌جوابتونومیده‌باطلا