• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402102719172
  • خبرنگار : 50176

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان:

شهید چمران؛ الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی است

شهید چمران؛ الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی و نظام آموزش عالی را شهید چمران دانست و افزود: اگر یک فرد دانشگاهی می‌خواهد بسیجی به معنی واقعی کلمه باشد باید رفتارش و سبک زندگی‌اش براساس سبک زندگی شهید چمران باشد؛ شهید چمران، همواره در مسیر ولایت‌مداری و جانفشانی برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور بود.

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، شب گذشته در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس تعالیم حضرت امام (ره)، فرد بسیجی کسی است که تشخیص دهد وظیفه‌اش در هر موقعیتی چیست و اهل حضور در همه صحنه‌ها در راستای تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی مقاومت امروز ملت یمن را مصداق اقدام و فعالیت بسیجی دانست، زیرا ملت مقاوم یمن به درستی تشخیص داده‌اند که وظیفه امروز، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حضور در صحنه مقاومت در برابر استکبار است.

مویدی الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی و نظام آموزش عالی را شهید چمران دانست و افزود: اگر یک فرد دانشگاهی می‌خواهد بسیجی به معنی واقعی کلمه باشد باید رفتارش و سبک زندگی‌اش براساس سبک زندگی شهید چمران باشد؛ شهید چمران، همواره در مسیر ولایت‌مداری و جانفشانی برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور بود.

ضرورت تقویت ماهیت کاربردی و جامعه‌محور اینگونه جشنواره‌ها

در ادامه نیز سرهنگ فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، شهید چمران را الگوی تراز انقلاب اسلامی دانست و خواستار معرفی و شناساندن بیش از پیش شخصیت و سبک زندگی و مدیریتی شهید چمران برای دانشگاهیان شد.

حاتم گفت: جشنواره در سال آینده همچون امسال فقط محدود به اساتید نشود بلکه دانشجویان هم به نوعی مشارکت در این جشنواره داشته باشند و موضوعات جشنواره به گونه‌ای باشد که سایر اقشار و اصناف جامعه هم بتوانند در آن موضوعیت مشارکتی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، خواستار شد ماهیت اینگونه جشنواره‌ها به نوعی باشد که در راستای مسائل، چالش‌ها و مشکلات جامعه به‌صورت «حل‌المسائلی» اجرا شود.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به این نکته اشاره کرد که جشنواره باید بتواند ظرفیت نخبگانی اساتید دانشگاه‌ها را تقویت کند.

حاتمی، تصریح کرد: موضوعات جشنواره همواره باید تمرکز خود را بر روی مسائل جامعه بگذارند تا خروجی عینی جشنواره از نوع جامعه‌محور باشد.

وی درباره تعریف نخبه تصریح کرد نخبه فقط کسی نیست که رتبه علمی داشته باشد بلکه علاوه بر داشتن این رتبه‌ها و موفقیت‌های علمی، بایستی درباره مسائل پیرامون (جامعه) هم دغدغه داشته باشد و استاد بسیجی استادی است که نسبت به مسائل جامعه، دغدغه‌مند است و احساس مسئولیت می‌کند.

شهید چمران، هیچ‌گاه شیفته مقام نشد

در ادامه غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان، ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری، مدیریتی و علمی شهید چمران را تبیین کرد.

وی در سخنانش، شهید چمران را الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی دانست که هیچ‌گاه در طول زندگی‌اش، شیفته منصب و پُست و مقام نشد.

دکتر حسینی درباره این موضوع توضیح داد که شخصیت شهید چمران، تلفیقی از شجاعت، تعهد و تخصص در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران بود.

اسامی برگزیدگان استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران

در این آیین از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران تجلیل شد.

برگزیدگان به مرحله سراسری (کشوری) راه خواهند یافت.

اسامی برگزیدگان جشنواره، به این شرح است:

۱_ دکتر امین جمشیدی؛ برگزیده محور مقالات حوزه علوم پایه و کشاورزی؛ دانشیار گروه آموزشی زمین‌شناسی دانشگاه لرستان.

۲_ دکتر امیر حسینیان‌راد؛ برگزیده محور مقالات حوزه علوم انسانی و هنر؛ استادیار رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه لرستان.

۳_ دکتر مجتبی گراوند؛ برگزیده محور جهادگران تبیین؛ دانشیار رشته تاریخ اسلام دانشگاه لرستان.

۴_ دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق؛ برگزیده محور بسته سیاستی؛ استادیار رشته علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه لرستان.

گفتنی است در این آیین، از ارسال‌کنندگان آثار به این جشنواره نیز با اهدای لوح‌های تقدیر، تجلیل شد.

این برنامه را سازمان بسیج اساتید استان لرستان با همکاری کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha