• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402102719218
  • خبرنگار : 50038

اجرای ۷ شب کنسرت؛

نغمه‌های اصیل سنتی در همدان طنین‌انداز می‌شود

نغمه‌های اصیل سنتی در همدان طنین‌انداز می‌شود

ایسنا/همدان دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» با تمرکز بر اجرای گروه‌نوازی هنرمندان استان همدان به مدت هفت شب در ۱۰ شهرستان استان به صورت کنسرت اجرا می‌شود.

این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان استان همدان و به منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد بستری مناسب برای معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان به صورت همایشی و غیررقابتی و با شعار «احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان» طراحی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در این‌باره گفت: دومین جشنواره موسیقی همدان تحت عنوان «شب‌های موسیقی هگمتانه» به میزبانی ۱۰ شهرستان استان با حضور اساتید برجسته حوزه شعر، ادب و موسیقی و شرکت گروه‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان شامگاه گذشته سه‌شنبه ۲۶ دی در جمع خبرنگاران، افزود: دومین دوره جشنواره استانی شب‌های موسیقی هگمتانه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و هماهنگی و همکاری انجمن موسیقی استان در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه ۲۹ دی ساعت ۱۱ صبح در محل آرامگاه باباطاهر و آیین اختتامیه پنجم بهمن در محل سالن مجتمع بوعلی‌سینای همدان برگزار می‌شود، افزود: هدف از این جشنواره ایجاد شور و نشاط اجتماعی، افزایش سطح آگاهی در حوزه شعر، ادب و موسیقی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی کار هنرمندان حرفه‌ای است.

کشاورزیان با بیان اینکه نماینده انجمن موسیقی استان در شهرستان ملایر، رضا قدسی است که در برگزاری جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه نیز تلاش بسیاری انجام داده است، ادامه داد: آیین اختتامیه جشنواره با حضور هنرمندان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول از حضور دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی، یکی از پژوهشگران و اساتید برجسته حوزه شعر و ادب و کیوان ساکت، یکی دیگر از اساتید برجسته حوزه موسیقی در در شهر همدان خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزشی در حوزه موسیقی و ارتباط آن با شعر و ادبیات با حضور این اساتیدد برگزار می‌شود.

وی گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی با موضوع «پیوند شعر و موسیقی» در قالب دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه با حضور دکتر فرشته جوادی شنبه ۳۰ دی ساعت ۱۶ و کارگاه آموزشی با موضوع «بنیان‌های نظری موسیقی ایرانی» با حضور استاد سیدشبیر میرسنجری ساعت ۱۸ در محل مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد ملایر برگزار می‌شود.

کشاورزیان از  اجرای گروه موسیقی آوانا در قالب دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه شنبه ۳۰ دی ساعت ۲۰ و  اجرای گروه افسون در همین روز در محل مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد ملایر خبر داد و یادآور شد: کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج جمعه ۲۲ دی‌ ساعت ۲۰ در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد ملایر برگزار و با استقبال مردم فرهنگ‌مدار و هنردوست این شهرستان مواجه شد.

وی با بیان اینکه اجرای این دست برنامه‌ها علاوه بر ایجاد شور، نشاط، انگیزه و بیرون آوردن مردم از زندگی یکنواخت، هنر را نیز تعالی می‌بخشد، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های متنوعی در دیگر نقاط استان همدان برگزار می‌شود به طوریکه برپایی یک نمایشگاه تخصصی ساز در مرکز همدان که مجموعه‌ای از سازهای تخصصی دست‌ساز هنرمندان است، از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس اداره ارشاد ملایر بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ کارگاه سازگری که به تولید سازهای دستی می‌پردازند، زیرنظر اداره میراث فرهنگی ملایر در سطح شهرستان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار آموزشگاه آزاد موسیقی شامل ایران مهر، آوای هنر، آوانا و همراز در سطح شهرستان ملایر فعال هستند که از این میان گروه موسیقی همراز به سرپرستی رضا قدسی، قوی‌ترین گروه موسیقی استان همدان به شمار می‌رود که تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده و به تازگی در کشور ترکیه و شهر تهران اجراهای زنده‌ای با استقبال علاقمندان به موسیقی داشته است.

کشاورزیان در ادامه با بیان اینکه نقد باید ادیبانه و طبیبانه باشد، اظهار کرد: ما در سطح شهرستان ملایر در چهار رشته کلی ادبی و فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی انجمن‌های شاخصی داریم و رویکرد اداره ارشاد ملایر نگاه عادلانه و برگزاری برنامه‌های راهبردی برای ارتقاء حوزه فرهنگ و هنر است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم همه رشته‌های زیرمجموعه اداره ارشاد را به طور موازی پیش ببریم و تمرکززدایی از مرکز شهرستان و اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت‌های مختلف توسط گروه‌های هنری بومی، در بخش‌ها و شهرهای بزرگ ملایر در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha