• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402102719247
  • خبرنگار : 50130

وجود بیش از ۲۱ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در استان کردستان

وجود بیش از ۲۱ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در استان کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، از وجود ۲۱ هزار و ۲۷۲ مورد واحد صنفی آلاینده و مزاحم در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۳ مورد نیازمند انتقال به محدوده خارج شهر هستند.

بختیار خلیقی، امروز  چهارشنبه در کارگروه رسیدگی به ایجاد شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده استان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۱ صدور و تمدید جواز تاسیس زیرساخت های بازرگانی جهت سرمایه گذاری متقاضیان طرح های سرمایه گذاری از جمله رستوران، تالار پذیرایی، کارواش و قالیشویی توسط اداره صمت صادر می شد اما در سال ۹۷ ممنوعیت جواز تاسیس این صنوف اعلام شد و تا کنون این امر بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: سرانجام با پیگیری های انجام شده از سوی ادره کل امور اقتصاد و دارایی استان، یکی از مشکلات زیربنایی بازرگانی استان حل شد و در بر اساس قانون مشکلات متقاضیان این صنوف حل و نهادینه شد.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، اعلام کرد: مطابق قانون در سامانه درگاه ملی مجوزها، کابرگ یا موافقت اصولی اتحادیه های صنفی صدور خواهد شد و کلیه نهادها مکلف هستند که نسبت به تغییر کاربری خود اقدام کنند.

وی در ادامه ایجاد مجتمع های صنفی در استان کردستان را دارای سبقه دیرینه بیان کرد و افزود: افزایش جمعیت و ایجاد کسب و کارهای جدید و اصناف جدید زمینه نوعی نابه سامانی های شغلی، آلودگی، سد معبر، مزاحمت و ترافیک شهری را ایجاد کرده است، لذا لازم است جهت ساماندهی این صنوف و انتقال آن به مکانی دارای استانداردهای شهری، در نظر گرفتن منافع کوتاه مدت و بلند مدت و بهینه کردن این مشاغل تدابیری صورت گیرد.

به گفته خلیقی، آیین نامه و شیوه نامه ها توسط وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان آسیب شناسی این مشاغل را انجام داده اند، عنوان کرد: در اصناف ۴ رسته تولیدی شامل صنوف تولید، خدمات فنی، توزیعی و خدماتی وجود دارد که در قالب اتحادیه هایی ساماندهی شده اند.

وی، اهداف کلیه طرح ایجاد مجتمع های صنفی را انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر، کاهش ترافیک شهری، ایجاد شهرک هایی با منظره قابل قبول، تجمیع صنوف در اماکتن مشخص، کاهش هزینه تمام شده، یکسان سازی و امکان جدا سازی فاضلاب های آلاینده از فاضلاب شهری اعلام کرد.

خلیقی، از وجود ۲۱ هزار و ۲۷۲ مورد واحد صنفی آلاینده و مزاحم در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۳ مورد نیازمند انتقال به محدوده خارج شهر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha