• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402102719390
  • خبرنگار : 71553

قیمت گندم اعلام شد

قیمت گندم اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ پس از تصویب در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از سوی وزیر جهادکشاورزی به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسماً اعلام شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با تشریح روند قانونی بررسی و تعیین قیمت محصولات راهبردی کشاورزی گفت: شورای  قیمت‌گذاری با حضور همه اعضا و تبادل نظر در جلسات متعدد کارشناسی، قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تعیین و مصوب کرد.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهادکشاورزی با تصریح بر مصوبه شورا که نماینده کشاورزان هم از اعضای آن هستند، اعلام کرد: بر اساس خرد جمعی، کار کارشناسی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب و اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ هر ساله بنا بر قانون مجلس شورای اسلامی اختیار تعیین قیمت خرید محصولات اساسی کشاورزی به شورای  قیمت‌گذاری، مرکب از ۱۱ عضو سپرده شده است؛ کشاورزان خبره، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده بانک مرکزی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهادکشاورزی از جمله اعضای این شورا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۲:۴۴

سلام.مخارج گندم برای خودم در میاد کیلویی ۲۵۰۰۰ هزار تومن بعد بیام با چهارماه دیر کرد بدمش ۱۷۰۰۰ تومن.مگه مغز خر خوردم.این دولت کلاهش رو بندازه بالاتر که نمیتونه جلوی قیمت سر به فلک کشیده مرغ رو بگیره.نمیخاد برای ما کشاورزها دیگه تصمیم بگیره.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۲:۴۸

خرد جمعی. آنچه شما اصلا ندارید که اگه داشتید وضع مملکت اینی نبود که الان هست. خجالت نکشیدید نرخ ۱۷ تومنی برای گندم اعلام کردید? دنبال واردات گندم هستید؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۳:۱۵

با قیمت ۲۰ تومن به مردم فروختن با نرخ ۱۷ تومن از مردم میخرن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۳:۴۳

وای وای وای از این همه ظلم و بیداد نسبت به گندمکاران بیچاره مگر ماها خرج نداریم همه‌چیز قیمتش چندین برابر شده با این تورم ۴۵ درصدی اونوقت گندم فقط کیلویی دو هزارتومان افزایش قیمت پیدا کرده؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۴:۲۴

امسال خیلی ضرر میکنیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۴:۴۸

دوساله گندم کشت نکردم بخاطر همین اعلام قیمت و تاخیر پرداخت پول جو ونخود کاشتم خیالم راحته نقدی هم‌ میفروشم‌سود کمتر آرامش بیشتر هیجوقتم گندم نمیکارم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۰۴:۴۸

چطور قبلا ۱۹۵۰۰ اعلام شده بود ما امیدوار بودیم بهتر بشه ولی بدتر شد با این اوضاع خشکسالی و این قیمت بد بخت میشیم خدایا خودت کمک کن خواهشن از سال دیگه قبل کاشت قیمتش و اعلام کنین نه بعد چهار ماه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۱۱:۱۲

ایا از مخارج خبر دارین؟ الان و در مرحله داشت قیمت میدین اونهم 17 هزار تومن...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۱۳:۱۵

بذر رو فروختیتد ۲۰۵۰۰ با تاخیر معنا دار خرید گندم را ۱۷۵۰۰ ؟؟ این ۱۷۵۰۰ را از کجایتان در اوردید؟ کشاورز ، کود ، بذر، آب، را از دولت می‌خرد آنهم با قیمت نجومی ، چه لزومی دارد گندم را کشاورز به دولت بدهد ، این ظلم به کشاورز است . وزارت کشاورزی ...