• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102719415
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

فرصت ویژه دریافت سند برای سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان

فرصت ویژه دریافت سند برای سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از فرصت ویژه دولت سیزدهم برای اخذ سند سکونتگاه‌های غیررسمی استان خبر داد و گفت: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی استان تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند.

مهدی ملک صبح چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است، از سوی دولت ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق افتاده است، گفت: از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: بر اساس این آیین‌نامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث شده دارند، می‌توانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

ملک با اشاره به اینکه متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند، گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌کار و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاه‌های غیررسمی است.

وی ادامه داد: ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاه‌های غیررسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده باید با همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha