• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402102719523
  • خبرنگار : 50657

یک مسئول مطرح کرد

رشد همکاری شهرداری‌های استان قزوین در ساماندهی معتادین متجاهر

رشد همکاری شهرداری‌های استان قزوین در ساماندهی معتادین متجاهر

ایسنا/قزوین سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: شهرداری‌های استان قزوین به بیش از ٨٠ درصد تعهدات خود در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر عمل کرده‌اند.

حسن خدابنده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کمپ ماده ۱۶ در استان قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر از معتادین متجاهر استان قزوین در کمپ ماده ۱۶ که در شهرستان الوند قرار دارد مستقر هستند.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۶ هم اکنون ۷۵۰ نفر از معتادین متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۵ حضور دارند و در حال حاضر با وجود امکانات موجود چاره‌ای جز اینکه با استفاده از این ماده قانونی معتادین متجاهر را با کمک کمپ‌های ماده ١۵ مدیریت کنیم نداریم.

وی با اشاره به این موضوع که کمپ ماده ۱۶ استان قزوین با پیگیری‌های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و شخص استاندار و دبیر وقت ستاد در اسفند ماه سال ١۴٠٠ در یکی از سوله‌های هلال احمر در شهرستان الوند تأسیس شده، بیان کرد: کمپ موجود قطعاً پاسخگوی همه نیازهای استان نیست و با صحبت‌هایی که در شورا انجام شده بنا بود که از اماکن بلااستفاده در سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی معتادین متجاهر استفاده شود.

وی افزود: قرار است بخشی از زمین‌های آرامستان شهرداری قزوین به مساحت ۵ هکتار به این امر اختصاص یابد که شورای هماهنگی و پیگیری‌های کارگروه اجتماعی معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز پیگیر این مسئله هستند.

خدابنده گفت: معتادین متجاهر نیاز به درمان دارند و توسعه زیرساخت‌های این چنینی قطعاً افتخارآمیز نیست اما یکی از نیازهای جامعه است که برای حرکت جامعه به سمت سلامت و زندگی سالم باید به آن پاسخ داد.

وی با بیان این موضوع که در ایام پایانی سال طرح‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر با جدیت بیشتر توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود بیان کرد: در حال انجام ظرفیت‌سازی جدید با همکاری کمپ‌های ماده ١۵ به منظور ساماندهی معتادین هستیم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: بودجه لازم به منظور نگهداری از این معتادین از طریق شهرداری‌ها و خود ستاد به صورت حق پرداخت هر کدام ۵٠ درصد انجام می‌گیرد که خوشبختانه امسال بیش از ٨٠ درصد شهرداری‌های استان به تعهدات خود عمل کرده‌اند و تا پایان سال نیز ١٠٠ درصد این تعهدات عملی خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha