• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102719535
  • خبرنگار : 71560

اعظمی: فعالان سیاسی در مسیر امیدآفرینی برای مشارکت مردم در انتخابات گام بردارند

اعظمی: فعالان سیاسی در مسیر امیدآفرینی برای مشارکت مردم در انتخابات گام بردارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای مردم تبیین شود که نظام جمهوری اسلامی ۴۴ سال است که روی پای خود ایستاده و لازم است که همه نخبگان و فعالان سیاسی و دانشگاهی بین مردم آمده و به آنها امید دهند و مردم را تشویق کنند تا در انتخابات مشارکت داشته باشند.

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مولفه‌های اثرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمان و خوزستان اشاره کردند که با افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نمایندگان متخصص‌تر، با سوادتر و فنی‌تر انتخاب خواهند شد و به دنبال آن امورات کشور نیز بهتر پیش خواهد رفت. بدون شک زمانی که مردم در انتخابات مشارکت کرده و فردی متخصص را انتخاب کنند قطعا مجلس قوی‌تری تشکیل خواهد شد. این مجلس نقش قوی‌تری در تدوین قوانین و نظارت ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اثرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور همه احزاب  و جریان های سیاسی در صحنه انتخابات است. با توجه نتایج تایید صلاحیت‌هایی که اکنون اعلام شده است ما از همه احزاب و گروه ها نامزد داریم. برای هر کرسی مجلس ۳۸ نفر تایید صلاحیت شده‌اند که می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. نکته بعدی این است که همه نخبگان و فعالان سیاسی و دانشگاهی جامعه باید بین مردم آمده و به آنها امید دهند و مردم را تشویق کنند تا در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد عده‌ای همان حرف معاندین و رسانه های آنان  را تکرار کنند که اگر شما رای بدهید و یا رای ندهید اتفاقی نمی‌افتد، در زمین آنها بازی کرده‌اند. باید مسائل بین المللی برای مردم تبیین شود. باید به مردم گفته شود که ما در جامعه بین المللی چه جایگاهی داریم. باید برای مردم تبین شود که ما روی پای خود هستیم و اگر جایگاه امروز را نداشتیم، یک روز هم ما را تحمل نمی کردند. نظام جمهوری اسلامی  ۴۴ سال است که روی پای خود ایستاده است اما اینها را به مردم نمی گویند و فقط سیاه نمایی می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد امید در بین مردم و حضور نخبگان برای تبیین مسائل برای مردم بسیار مهم است. ایجاد شور انتخاباتی بسیار مهم است. امیدوارم از بهمن ماه با جدیت بیشتری شورآفرینی در جامعه دنبال شود. باید بستری را فراهم کرد تا مردم دور هم جمع شده و پیرامون انتخابات با هم بحث و گفت وگو کنند. در نظرسنجی‌ها نیز روز به روز شاهد پیشرفت آمار برای مشارکت مردم در انتخابات هستیم. عده ای هنوز تصمیم نگرفتند که به چه کسی رای دهند. این خیلی متفاوت است از اینکه بگوییم مردم نمی خواهند رای دهند. عده ای نیز هنوز تصمیم نگرفته اند که مشارکت کنند یا نه. ما باید تمام  تلاش خود را کنیم تا افرادی که مردد هستند را تشویق کنیم تا در انتخابات مشارکت کنند.

وی افزود: مردم باید بدانند که مشارکت آنان در انتخابات در سرنوشت چهار سال آینده آنان موثر است. هر کجا مشارکت مردم پایین بوده اولین ضرر به خود مردم وارد شده است. این واقعیت است. باید این واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha