• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402102719541
  • خبرنگار : 71661

قانون‌گذار انگلیسی: دولت ما همدست جنایات اسرائیل است

قانون‌گذار انگلیسی: دولت ما همدست جنایات اسرائیل است
«زارا سلطانه»، نماینده مجلس عوام انگلیس

یک قانون‌گذار انگلیسی از «همدستی عمیق» دولت این کشور در «نسل‌کشی» غزه انتقاد کرده و از نخست‌وزیر انگلیس خواست به حمایت تسلیحاتی از جنایات جنگی پایان دهد.

به گزارش ایسنا، «زارا سلطانه»، نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور، به پرونده تشکیل‌شده در دادگاه لاهه علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت جهان «حقایق وحشتناک» نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را با جزییات دردناکی شنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این قانونگذار با اشاره به فروش تسلیحات توسط انگلیس به رژیم اشغالگر، گفت که لندن عمیقاً در حملات این رژیم در نواز غزه همدست است.

او گفت دولت انگلیس نه‌تنها «در نشست شورای امنیت سازمان ملل از قطعنامه آتش‌بس حمایت نکرد، بلکه از ۲۰۱۵ تا امروز» بیش از ۵۹۸ میلیون دلار سلاح به این رژیم فروخته است؛ از جمله قطعات یدکی جنگنده اف-۳۵ که امروز رژیم صهیونیستی از آن‌ها برای بمباران غزه استفاده می‌کند.

سلطانه با اشاره به طرح پیشنهادی خود در پارلمان انگلیس برای توفق حمایت تسلیحاتی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، گفت این لایحه خواستار ممانعت از فروش سلاح به هر خریداری است که احتمال دارد از آن تسلیحات برای قوانین بین‌المللی استفاده کند و «این بی‌شک اسرائیل را هم شامل می‌شود.»

او با یادآوری اینکه لایحه مذکور در روز جمعه در پارلمان انگلیس به رای گذاشته خواهد شد، از سوناک خواست تا از مخالفت هم‌حزبی‌های خود با تصویب آن جلوگیری کرده و اجازه دهد این لایحه به قانون بدل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۵:۴۰

از نظر قانونی ، اخلاقی و وجدانی همه مالیات دهندگان انگلیسی شریک جنایات اسراییل برعلیه بشریت هستند . چو بد کردی مباش ایمن ز آفات که واجب شد طبیعت را مکافات مردم انگلیس و جهان باید بدانند که سنگر فلسطین خاکریز نخستین بشریت بر علیه سلطه جهانی فاشیسم ، صهیونیسم و نژادپرستی و استثمار است . فلسطین سنگر نخست دفاع از تمدن ، قانون و انسانیت است و باید که از طرف همه انسان‌ها و جوامع انسانی مورد پشتیبانی قرار گیرد . شکست فلسطین به معنای سلطه کامل اهریمن و بدی بر جهان است و این امکان پذیر نیست . نابود باد اسراییل پاینده باد انسانیت ❤️