• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402102719573
  • خبرنگار : 50072

میر کارت روسیه طرفدار بیشتری یافت/ کاهش مازاد تجارت خارجی روسیه اعلام شد

میر کارت روسیه طرفدار بیشتری یافت/ کاهش مازاد تجارت خارجی روسیه اعلام شد

معاون بانک روسیه اظهار کرد بسیاری از کشورها خواهان پذیرش میر کارت‌ این کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، معاون بانک روسیه، اولگا اسکوروبوگاتووا  گفت: بسیاری از کشورها تمایل خود را برای سازماندهی پذیرش میر کارت‌ برای اتباع روسیه ابراز کردند.

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که گردشگری در آنها توسعه یافته است، می‌خواهند کارت‌های میر را برای اتباع روسیه ارائه کنند.

در حال حاضر، کارت‌های سیستم پرداخت میر در آبخاز، ارمنستان، بلاروس، کوبا، قزاقستان، ونزوئلا، ویتنام و سایر کشورها پذیرفته می‌شود.

کاهش مازاد تجارت خارجی

مازاد تجارت خارجی روسیه در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳ به ۱۲۶.۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

بر اساس آمار منتشر شده در وب سایت سرویس گمرک فدرال، مازاد تجارت خارجی روسیه در ماه ژانویه تا ماه نوامبر ۲۰۲۳ از ۳۱۰.۱ میلیارد دلار در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۶.۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

صادرات روسیه از ۵۳۸.۱ میلیارد دلار به ۳۸۵.۹ میلیارد دلار در دوره گزارش نزول کرد و واردات از ۲۲۸ میلیارد دلار به ۲۵۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

صادرات به کشورهای اروپایی از ۲۴۸.۳ میلیارد دلار به ۷۸.۴ میلیارد دلار و واردات از ۸۰.۷ میلیارد دلار به ۷۱.۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

صادرات به کشورهای آسیایی از ۲۵۷.۱ میلیارد دلار به ۲۷۶.۱ میلیارد دلار و واردات از ۱۲۸.۷ میلیارد دلار به ۱۶۹.۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

تجارت روسیه با کشورهای آفریقایی رشد کرد همچنین صادرات از ۱۲.۹ میلیارد دلار به ۱۹.۸ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات از ۲.۸ میلیارد دلار به سه میلیارد دلار رسید. در همین حال، صادرات روسیه به قاره آمریکا از ۱۸.۸ میلیارد دلار به ۱۱.۴ میلیارد دلار و واردات از ۱۵.۲ میلیارد دلار به ۱۳.۷ دلار کاهش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha