• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402102719594
  • خبرنگار : 50214

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات یزد:

زیرساختهای فناوری اطلاعات یزد برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

زیرساختهای فناوری اطلاعات یزد برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

ایسنا/یزد رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که زیرساختهای فناوری اطلاعات برای برگزاری انتخابات اسفندماه در استان به صورت نیمه مکانیزه فراهم است، گفت: استعلام احراز هویت افراد در انتخابات پیش رو با دیگر مدارک هویتی نیز فراهم شده است.

«مرتضی صابری» امروز ۲۷ دیماه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، گفت: کمیته فناوری اطلاعات انتخابات در استان همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان شکل گرفت و به موازات آن در شهرستانها نیز این کمیته ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون نقش فناوری اطلاعات در انتخابات‌های کشورمان، گفت: امسال با توجه به قانون جدید انتخابات، شاهد برگزاری پیش ثبت نام و بعداً ثبت نام نهایی داوطلبان و حتی مراحل اعتراض نامزدها به صورت الکترونیکی و برخط بودیم.

زیرساختهای فناوری اطلاعات یزد برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

صابری خاطرنشان کرد: همچنین مطابق با قانون جدید انتخابات، استعلام رای‌دهندگان به صورت آنلاین و برخط از طریق پنج مدرک هویتی دیگر علاوه شناسنامه نیز فراهم خواهد بود و الزامی به همراه داشتن شناسنامه نیست.

وی در مورد برگزاری انتخابات در استان به صورت نیمه مکانیزه نیز تصریح کرد: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات در حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند، می‌تواند به صورت تمام مکانیزه برگزار شود لذا علی رغم اعلام آمادگی استان به توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب، در استان یزد با توجه به این که تمام حوزه‌ها دارای یک نماینده خواهند بود، انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه و نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان این که در تمام شعب اخذ رای اعم از ثابت و سیار دستگاه‌های احراز هویت مستقر خواهد شد، گفت: براساس برنامه زمان بندی انتخابات، کاربران رایانه شعب نیز از هفته دوم بهمن‌ماه، آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.

زیرساختهای فناوری اطلاعات یزد برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

صابری با بیان این که تاکنون وضعیت ارتباطات ۹۳ درصد شعب اخذ رای استان آزمایش شده است، گفت: تست ارتباطات سایر شعب نیز توسط فرمانداری‌ها در حال انجام است.

وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: کلیه فرایندهای انتخابات امسال اعم از صدور احکام اعضای هیات اجرایی، فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی استانها و شهرستانها از بستر سامانه جامع انتخابات که از سال ۱۳۹۰ در وزارت کشور راه اندازی شده، انجام می‌شود و امروز شاهد بلوغ این سامانه در کشورمان هستیم.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان در پایان از برگزاری تاکنون پنج جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خبر داد و گفت: در موضوع امنیت سایبری نیز همکاری بسیاری خوبی در استان را شاهدیم و تقویت و بررسی سایر زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha