• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102719655
  • خبرنگار : 50081

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان مطرح کرد

ایجاد روش‌های گفت‌وگو و جدال احسن میان ادیان با تمسک به امام‌رضا(ع)

ایجاد روش‌های گفت‌وگو و جدال احسن میان ادیان با تمسک به امام‌رضا(ع)
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان گفت: امیدوارم که بتوانیم با تمسک به امام رضا(ع) به عنوان نمادی از گفت‌وگوی بین‌الادیانی که روش گفت‌وگو و جدال احسن را به ما آموخته‌اند، گفت‌وگویی عالمانه، آموزنده و مشتمل بر حقیقت و اصول اخلاقی داشته باشیم.

آیت‌الله محمد هادی عبدخدایی، امروز  ۲۷ دی‌ماه، در دومین همایش بین‌المللی «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که بشر امروز با آن درگیر است سکولاریسم، خودخواهی و جاه‌طلبی است. عده‌ای استعمارگر به یک منطقه به نام غزه حمله کرده‌اند و بیش از ۸۰۰۰ کودک را در کنار مادرشان به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: هیچ وجدان بیداری نسبت به این جنایت در دنیا آرام نمی‌گیرد. سیاستمداران برای حفظ منافع شخصی خود در این رابطه اقدامی انجام نمی‌دهند. در مقابل، افرادی که خداباور و معتقد به ارزش‌های اخلاقی هستند باید نهضتی ایجاد کنند و در دنیا در مقابل این‌گونه جنایت‌ها بایستند.

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان تصریح کرد: تمام ادیان الهی آمده‌اند تا صلح و اخلاق نیک را در جامعه ایجاد کنند و این نشست‌ها و همایش باید مقدمه‌ای باشد تا فقها، اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفت‌وگو با یکدیگر راهی برای برچیده شدن جنگ از جهان بردارند.

نزاع‌های جدید برآمده از کنار گذاشتن راه نبیاء است

وی عنوان کرد: دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر است. نزاع‌های دوره جدید برآمده از کنار نهادن راه انبیاء و پیروی از قدرت و ثروت است.

وی افزود: گفت‌وگوی میان ادیان و همکاری آن‌ها با یکدیگر راهی است تا همه به راه انبیاء بازگردیم. همفکری ادیان می‌تواند در زمینه‌های اعتقادی مشترک مانند وجود خداوند، معاد و اختیار انسان صورت گیرد.

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان اضافه کرد: همچنین این همفکری می‌تواند در حیطه مسائل کاربردی مانند عدالت و بنیان خانواده انجام پذیرد. ما به عنوان مسلمان و بنا بر وظیفه دینی، دست خود را برای همکاری و گفت‌وگو دراز می‌کنیم تا با هدف دستیابی به تقرب الهی در مسیر انسانیت گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه من در این سِمت قرار دارم امیدوارم که بتوانیم با تمسک به امام رضا(ع) به عنوان نمادی از گفت‌وگوی بین‌الادیانی که روش گفت‌وگو و جدال احسن را به ما آموخته‌اند، گفت‌وگویی عالمانه، آموزنده و مشتمل بر حقیقت و اصول اخلاقی داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha