• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402102719712
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس گروه سلامت محیط استان اردبیل مطرح کرد

سرریز فاضلاب انسانی به قره‌سو تهدید علیه سلامت کشاورزی و غذایی است

سرریز فاضلاب انسانی به قره‌سو تهدید علیه سلامت کشاورزی و غذایی است

ایسنا/اردبیل رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رها کردن فاضلاب انسانی به رودخانه قره سو را تهدید علیه سلامت کشاورزی و غذایی استان دانست.

عباس میرزایی ۲۷ دی در گفت وگو با ایسنا با اعلام اینکه قسمتی از فاضلاب اردبیل بدون تصفیه به رودخانه قره سو سرازیر میشود، اظهار کرد: این امر صحت دارد و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان ناظر عالی، مکاتبات لازم را انجام و به دستگاههای متولی ابلاغ کرده است.

میرزایی تصریح کرد: همچنین نامه به مقامات قضایی استان ارسال شده است و وظیفه ذاتی ما ایجاب می کند که ورود فاضلاب خام انسانی به رودخانه قره سو را تهدید علیه امنیت و سلامت کشاورزی و غذایی استان بدانیم.

وی عنوان کرد: در خصوص ورود پس آب صنعتی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره سو اطلاعاتی نداریم، اما ادارات حفاظت از محیط زیست، آبفا و شرکت شهرک های صنعتی استان پاسخگوی سلامت رودخانه قره سو می باشند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل میزان ورود فاضلاب انسانی را به رودخانه قره سو را تابع شرایطی دانست و گفت: در شرایط عادی حدود ۳۰ درصد و در شرایط بارندگی ۵۰ درصد سرریز فاضلاب اتفاق می افتد.

میرزایی خاطرنشان کرد: کشاورزان در صورت استفاده از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی خود سلامت و امنیت غذایی را تهدید می کنند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان نداشتن اعتبار مالی را دلیل تعویق توسعه تصفیه خانه فاضلاب اردبیل می داند، اما در هر حال نباید فاضلاب وارد رودخانه و یا زمین های کشاورزی اطراف شود.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد: بازدیدهای میدانی را انجام داده ایم و امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha