• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102719743
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه کرایه حمل در قالب کشت قراردادی خراسان رضوی

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه کرایه حمل در قالب کشت قراردادی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در فصل خرید تضمینی گندم سال جاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه کرایه حمل محصول به گندمکاران استان پرداخت شده است.

وحیدرضا فریدونی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مزایای طرح کشت قراردادی محصولات کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین این مزایا پرداخت کمک هزینه حمل محصول از مزرعه تا مرکز خرید دولتی است.

وی افزود: در سال جاری در ازای هر تن، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال با این عنوان به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۳۷۹ هزار و ۳۴۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری تصریح کرد: از این میزان خرید تضمینی، بیش از ۱۸۰ هزار تن از گندم‌های خریداری شده مربوط به محصولات ثبت شده در سامانه مذکور می‌باشد که در سال گذشته مراحل ثبت قرارداد انجام شده بود.

فریدونی تاکید کرد: در راستای اجرای مفاد قرارداد کشاورزی قراردادی، در فصل خرید تضمینی سال جاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه کرایه حمل از مزرعه تا مراکز خرید دولتی به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: از مجموع ۱۹۸ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و دیم استان تا کنون ۴۰ هزار و ۶۴ هکتار تحت پوشش این عملیات اقتصادی و حمایتی دولت قرار گرفته است که بیش از ۲۶ هزار هکتار آن تحت قرارداد مستقیم با این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: در فصل خرید تضمینی سال آینده نیز همچون سال جاری کشاورزانی که در سامانه کشت قراردادی، طرف قرارداد این اداره کل باشند، به طور قطع مورد حمایت دولت و شامل پرداخت کمک‌هزینه حمل محصول از مزرعه تا مرکز خرید دولتی خواهند بود.

فریدونی اضافه کرد: برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌باشد که گندمکاران علاوه بر برخورداری از این تخفیف، باقی مانده هزینه بیمه را نیز پس از پرداخت وجه کامل محصول پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بجستان با ثبت ۷۶ درصد، با خرز ۵۰ درصد و زبرخان با ثبت ۳۵ درصد از سطح زیرکشت کشاورزی خود در این عملیات اقتصادی پیشرو هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقبال کشاورزان و ثبت قرارداد کشاورزی خود در سامانه مربوطه، گامی اثربخش در تحقق خودکفایی و همچنین حمایت از ایشان در استان برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha