• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402102719868
  • خبرنگار : 50204

رئیس سازمان سینمایی کشور:

افتتاح هشتصد و سومین سالن سینمای کشور در اراک

افتتاح هشتصد و سومین سالن سینمای کشور در اراک

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: امروز هشتصد و سومین سالن سینمایی کشور در اراک افتتاح شد و این عدد قرار است به هزار برسد،

محمد خزاعی چهارشنبه، ۲۷ دی ماه در آیین افتتاح پردیس سینمایی مجموعه امیرکبیر اراک اظهار کرد: دو سال توسط رسانه‌ها یادآوری می‌شد که اراک سینما ندارد یا سینمای آن تعطیل است که با افتتاح این سالن‌ها بارقه امید در دل مردم استان زنده خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ سالن سینمایی در این دولت طراحی شده است و قبل از آن ۵۷۰ سالن در کشور وجود داشت. برنامه بر این است که تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌ها به هزار سالن برسد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سازمان سینمایی رقم خورده تصریح کرد: هزار میلیارد تومان در  سینماها فروش رقم خورده که رکورد جدیدی است، شاید در حوزه اقتصاد این مبالغ بالا نباشد اما برای سینما تجربه جدیدی است، پیش از این، بیشترین رقم در بهترین شرایط ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

خزاعی ادامه داد: سینما به پشتوانه مردم شاهد اتفاقات خوبی است. قول داده بودیم در پایان سال به مخاطب ۳۰ میلیون نفر در سال برسیم که این عدد در حال محقق شدن است و روز گذشته ۲۴ میلیون مخاطب ثبت شده است.

وی بیان کرد: تا زیرساخت‌ها محقق نباشد و رونق اقتصادی نباشد نمی‌توانیم به محتوای فرهنگی فکر کنیم. در عرصه تولید و محتوا برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و ۱۷ فیلم در بنیاد سینمایی فارابی در بخش‌های مختلف تولید شده است که خروجی آن در بخشی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال دیده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: فرهنگ و سینما و زبان تصویر امروز می‌تواند روابط مردم با مردم، دولت با مردم و دولت با دولت‌ها را در دیپلماسی امید تسری و بهبود دهد.

وی با بیان اینکه در همه دنیا سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سینما انجام می دهند افزود: در ایران در هر استان و شهرستان استعدادهای درخشانی وجود دارد که هر کدام می‌توانند منشا تحول در حوزه تصویر باشند، البته دست ما برای حمایت از این افراد خالی است.

خزاعی افزود: در کشورهای اطراف مجبور هستند برای تمدن سازی از هنرمندان و خلاقیت دیگر کشورها استفاده کنند اما در کشور ما نیروی انسانی و حوزه سینما رونق دارد، سالن سازی و زیرساخت وجود دارد و رتبه ۱۰ تا ۱۲ دنیا در حوزه سینما را داریم، این حوزه پس از انقلاب اسلامی به شدت رشد پیدا کرد و جایگاه خوبی را در دنیا کسب کرده است.

وی تاکید کرد:  آمادگی برگزاری جشنواره منطقه‌ای بر اساس زیرساخت‌های استان مرکزی در جشنواره فیلم فجر سال آینده وجود دارد و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا یکی از جشنواره ها در استان برگزار شود.

رییس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: طی یک سال آینده در خیلی از شهرستان‌های بالای ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر جمعیت، سالن سینمایی افتتاح می‌شود یا مجتمع‌های فرهنگی تبدیل به سینما می‌شود یا به سالن‌هایی که نیاز به احیا داشته باشند، کمک خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در آیین افتتاح این سالن‌های سینمایی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بخش فرهنگ دارد و خدمات دولت باید به شکل‌های مختلف به جامعه ارائه شود.

حسین محمودی فر افزود: پروژه‌های فرهنگی زیادی از سال ۸۴ در استان مرکزی کلنگ خورده بود و مجددا با همت دولت سیزدهم در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha