• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402102719880
  • خبرنگار : 50181

تکمیل سد حواسان از مطالبات اصلی مردم سرپل‌ذهاب است

ایسنا/کرمانشاه نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تکمیل سد حواسان و همچنین راه‌اندازی کولبری در مرز تیله‌کوه را دو مطالبه اصلی مردم سرپل‌ذهاب اعلام کرد.

شهریار حیدری در جلسه امروز (۲۷ دی) شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد، سد حواصان را یکی از الزامات مهم مکمل سامانه گرمسیری دانست و گفت: این پروژه متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده است.

وی خواستار تامین اعتبار این پروژه شد و گفت: این موضوع را از وزیر نیرو پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب سپس به موضوع کولبری اشاره کرد که قانون آن حدود دو هفته قبل در مجلس تصویب و نهایی شد و افزود: کولبری در برخی مرزهای منطقه اورامانات برقرار شده و اکنون مطالبه و توقع مردم سرپل ذهاب این است که کولبری در مرز تیله‌کوه نیز راه‌اندازی شود.

وی ابراز امیدواری کرد بازگشایی مرز تیله‌کوه و انجام فعالیت کولبری در آن به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال کمک کند.

حیدری همچنین از اقداماتی که در زمینه گازرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب انجام شده یاد و خاطرنشان کرد: گاز به روستاها رسیده اما علمک‌گذاری و رسیدن گاز به داخل خانه‌های مردم باقی مانده که باید اجرایی شود.

وی سپس با اشاره به اهمیت روستاهای مرزی استان، تاکید کرد: اکنون روستاهای ما هیچ مشکلی از نظر امنیت ندارد و لازم است با اختصاص اعتبار و همراهی بنیاد مسکن، زمینه بازگشت مردم به این مناطق و ایجاد امنیت پایدار فراهم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه توجه به وضعیت آسفالت شهر سرپل‌ذهاب، تسریع در آبرسانی به روستاها، تعیین تکلیف تعدادی از مناطق حاشیه شهر سرپل‌ذهاب که روستا بودند و به شهر الحاق شدند و همچنین تکمیل بازسازی مساجد زلزله زده روستایی را از دیگر مطالبات برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha