• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402102820075
  • خبرنگار : 71664

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه «نیماد»:

امیدواریم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سوی ماموریت‌محوری در جشنواره رازی باشیم

امیدواریم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سوی ماموریت‌محوری در جشنواره رازی باشیم

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه «نیماد» با بیان اینکه امیدواریم در جشنواره رازی بتوانیم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سوی ماموریت محوری و تقاضامحوری باشیم، اظهار کرد: جشنواره رازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌توانیم سیاست‌های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت را با نخبگان به اشتراک بگذاریم.

به گزارش ایسنا، سجاد سحاب‌نگاه درباره برگزاری جشنواره رازی گفت: در جشنواره رازی، بهترین محققان و پژوهشگران مورد تقدیر قرار می گیرند و یکی از نوآوری‌های این جشنواره در دولت مردمی، راه اندازی بخش کمیته‌های دانشجویی و توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش در جامعه دانشجویی و نخبگان جوان بوده است.

وی افزود: امیدواریم در جشنواره رازی بتوانیم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سوی ماموریت محوری و تقاضامحوری باشیم. جشنواره رازی یکی از فرصت‌هایی است که می توانیم سیاست‌های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت را با نخبگان به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به افزایش توجه معاونت تحقیقاتی به پژوهش‌های پیشگیری‌محور گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) کمیته‌هایی برای سوق دادن پژوهش‌ها به سمت پیشگیرانه محور تشکیل شده است. یکی از اجرای مهم در پویش‌های ملی و سراسری، کاربرد تحقیقاتی نتایج آن با بکارگیری نخبگان و محققان است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه نیماد با بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در پویش ملی سلامت مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: فراخوان و ماموریت‌هایی در مورد کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مانند پرفشاری خون و دیابت اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، سحاب نگاه از تشکیل کمیته آینده‌نگاری در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ابتدای دولت مردمی خبر داد و گفت: در این کمیته تهدیدهای نظام سلامت طبقه بندی و مشخص شده که دیابت و پرفشاری خون از چالش‌هایی است که در صورت شناسایی و تشخیص زودهنگام می تواند به ارتقای شاخص های سلامت، تحمیل عوارض و همچنین بروز مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر کمک زیادی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha