• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402102820103
  • منبع : شهرداری تهران

میدان اصلی شهرری تا دهه فجر ساماندهی می‌شود

میدان اصلی شهرری تا دهه فجر ساماندهی می‌شود

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام عملیات اجرایی طرح ساماندهی میدان اصلی شهرری تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا علی صارمی  درباره بازپیرایی میدان اصلی شهر ری  اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح ساماندهی میدان اصلی شهر ری، از حدود هشت ماه پیش آغاز شده است، در دهه فجر به اتمام می‌رسد و این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: میدان شهرری یک سری ایرادات ساختاری داشت که باعث نابسامانی های ترافیکی شده بود، به همین دلیل عملیات بازپیرایی آن آغاز شد.

وی افزود: هدف از بازپیرایی میدان شهر ری، ارتقای هویت تاریخی و فرهنگی میدان همچنین ارتقای نقش گردشگری و زیارتی میدان است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: عملا ضلع جنوبی میدان به واسطه پیاده راه شدن خیابان حرم و عدم امکان ورود به آن تبدیل به پارکینگ شده بود که اصلاح میدان بهترین فضا را برای تبدیل شدن به پیاده راه فراهم خواهد کرد. مراسم های ملی و مذهبی همواره در این میدان برگزار می شود و به همین دلیل پاسخگوی ازدیاد جمعیت ورودی به میدان باید باشد.

صارمی با بیان اینکه ما فقط  ورودی سواره از میدان به خیابان ۲۴ متری که تداخل غیرایمن و غیراصولی با خطوط اتوبوس ورودی از خیابان قم به خیابان فداییان داشت را محدود و برای ورودی سواره به خیابان ۲۴متری مسیرهای موازی با مسیر قبلی را جایگزین کردیم، تاکید کرد: در حال حاضر براساس گزارش های میدانی توسط پلیس راهور منطقه ترافیک محدوده بسیار بهتر شده  و سطح سرویس افزایش داشته است البته تمامی مسیرهای قبلی برای خودروهای امدادی با قراردادن گیت های ورودی و خروجی همچون گذشته باز است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در خصوص خطوط اتوبوس نیز تمامی خطوط که به دلیل عملیات اجرایی به صورت موقت به مسیرهای دیگری منتقل شده بود، پس از افتتاح پروژه و جمع آوری کارگاه به حالت اولیه برمی گردد. خط‌های اتوبوس هم به صورت موقت  در میدان حذف و جابه جا می‌شود تا حصارهای کارگاهی به طور کامل برداشته شود و بعد از افتتاح به جای قبلی خود بر می‌گردند همچنین تاکسی ها هم جانمایی خود را به دست می‌آورند و هیچ تاکسی‌ای حذف نخواهد شد.

به گزارش سایت شهر، صارمی خاطرنشان کرد: این پروژه بدون تاخیر انجام شد و مردم در حال حاضر از حدود ۹۰تا ۹۵ درصد آن استفاده می‌کنند و طی روزهای آتی حصارهای کارگاهی باز خواهد شد. البته این پروژه هنوز افتتاح نشده و همه کاربری های آن به جریان نیفتاده است. به همین دلیل قضاوت در مورد درست یا غلط بودن اجرای طرح ساماندهی میدان اصلی شهر ری زود است. قطعا ترافیک میدان با جمع آوری کامل حصارهای کارگاهی بهتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۲۱:۴۰

شهرداری تراکم میفروشه ونمای شهروزشت میکنه که بیاداینا رو بسازه وشهرقشنگ بشه😭

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۲۲:۴۱

تندیس خانواده ایرانی بدبخت گذاشتن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۲۳:۳۸

چه جالبه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۹ ۰۸:۲۲

دمتون گرم . بالاخره یه نماد و تندیس خوب تو میدون شابدولعظیم دیدیم. آفرین به شهردار و بچه های خوب شهرداری

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۱

کاش فقط برای یکبار هم که شده شهردار محترم و عوامل مربوطه از سه راه ورامین تا جاده قم با وسیله برن ببینن چقدر از زمانشون تو ترافیک مربوطه تلف شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۹ ۲۳:۱۹

با این طرحتون جز ترافیک و زحمت چیزی برای اهالی ری به ارمغان نیاوردید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۰۰:۰۰

جز ترافیک درد سر برای مردم چیزی نداشته تابحال و اینکه مسدود شدن خیابان ۲۴ متری و ترافیک سنگین حول و حوش میدان شهرری... اقای شربیانی نماینده محترم شهر تهران اگر شما نظر تو این طرح نمیدادی خیلی بهتر بود شما جز دردسر کاری نکردی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۴:۳۸

با این طرح جز ایجاد ترافیک سنگین برای مردم وایجاد آلودگی بیشتر هوا متضرر شدن کاسب های خیابان بیست چهار متری با بسته شدن خیابان سودی برای اهالی شهرری نداشته

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۰

از پدر پدربزرگم تا فرزندم همه متولد و ساکن شهرری هستیم، خودم چهل سالمه همیشه برام سئوال بوده چرا میدون اصلی شهرری یه المان زیبا و درخور شأن حضرت عبدالعظیم و زائران عزیز و مردمش نداره! من معمارم این چیزی که میبینم بازهم جالب نیست یه حوض و چندتا مجسمه که دارن سلام میدن، همین؟؟؟ کاش یه مسابقه معماری برگزار میکردین بین معماران شهرری تا خودمون میدونمون طراحی میکردیم، اینایی که گذاشتید در حد پیش دبستانی هست و مطمئن هستم چند سال دیگه جمع میشه مثل میدونهای قبلی! بیخیال پروژه عمرانیه دیگه!!! چه لزومی داره بعضی جاها و سنگ فرش افتضاح میکنن خصوصاً میدون بهارستان، پروژه عمرانیه!!!(؛

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۰:۰۸

سلام محسن جان دقیقا همین طورهست خوب دیگه برای همون دسته زنبیل چقدرهمه کامنت گذاشتن مخصوصا ری راگا تاتونستن همین مجسمه هاربیارن تازه سیم برقم جاگذاشتن🥰🥰🥰

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۲:۰۰

به جای این مجسمه کاش نمادی میگذاشتن که نشانگر ری باشه مثل تندیس زکریای رازی .روی سنگ فرشها هم قلمبه های سیمان به وضوح دیده میشه همش کثیف کاری

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۱

تندیس ریاضیدان منجم طبیب و دانشمندانمان که اتفاقا زاده ری بودند را چرا نساختند.