• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402102820140
  • خبرنگار : 50201

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر:

نیروی دریایی جمهوری اسلامی در جهان، پیشرفته است

نیروی دریایی جمهوری اسلامی در جهان، پیشرفته است

ایسنا/مازندران فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به افتخار آفرینی نیروی دریایی کشور در بین کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: همه فارغ التحصیلان این دانشگاه امروز در میادین بین‌المللی در رزمایش‌ها و همایش‌ها نشان می‌دهند که علم و دانش در کشور ما از یک جایگاه بالایی برخوردار است که به‌رغم محدودیت‌ها توان دارند که همه اقداماتی که کشورهای پیشرفته انجام می‌دهند، عملی کنند.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری امروز در نشست منطقه ای دبیران هیات اجرایی دانشگاه‌های استان گلستان، گیلان و مازندران که به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه این دانشگاه مهد پرورش افسران و دانش آموختگان دریایی کشور است، اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی همه آموزش‌های دریایی ما در سایر کشورها انجام می‌شد اما به برکت نظام جمهوری اسلامی این دانشگاه به فرمان امام در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و از سال ۱۳۶۰ شروع به جذب دانشجو کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه در پنج رشته کارشناسی برای سایر سازمان ها دانشجو تربیت می‌کند، افزود: این دانشگاه در رشته‌های مکانیک، برق، عرشه و هدایت کشتی، کمیسر دریایی و تفنگدار دانشجو دارد.

وی با اشاره به تربیت دانشجویان در ۶ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: امسال با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از ۲ رشته دکترا که درخواست داده شد یک رشته مصوب شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به افتخارآفرینی نیروی دریایی کشور در بین کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: همه فارغ التحصیلان این دانشگاه امروز در میادین بین‌المللی در رزمایش‌ها و همایش‌ها نشان می‌دهند که علم و دانش در کشور ما از یک جایگاه بالایی برخوردار است که به‌رغم محدودیت‌ها توان دارند که همه اقداماتی که کشورهای پیشرفته انجام می‌دهند، عملی کنند.

امیر دریادار شفقت خاطرنشان کرد: انجام این ماموریت بدون وابستگی به کشورهای دیگر میسر شده است که نشان دهنده قدرت کشور ما است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه همواره در حال تهدید و تحریم کشور ما است، یادآور شد: در ماموریت ۳۶۰ ناو دنا و مکران را مورد تحریم قرار دادند.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی در جهان، پیشرفته است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به اقدامات مقتدرانه و ارزشمند ناوگروه ۸۶ در ماموریت ۳۶۰ گفت: نیروها و اساتید ما در طول دریانوردی توانستند نرم افزار وضعیت هوای را طراحی کنند که از اقیانوس آرام با امواج ۱۷ متر در یک مسیر امن با موفقیت پیمایش کنند.

امیر دریادار شفقت با اشاره به اشرافیت کامل نیروها در ناوگروه ۸۶ به مسائل حقوقی در طول مسیر پیمایش، متذکر شد: این آموزش‌ها باعث شد با اطلاعات کافی در مقابل اعتراضات برخی کشورها برای عدم نزدیک شدن کشتی به سواحل آن کشور بایستند.

وی با تاکید بر نقش مهم اساتید دانشگاه و این‌که امروز آنچه نظام جمهوری اسلامی بیشتر به آن نیاز دارد، تربیت است، افزود: اساتید دانشگاه از عوامل اثرگذار این موضوع هستند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در جهان حرف برای گفتن دارد و بایستی اساتیدی که دانشجویان را تعلیم می‌دهند خود نمونه باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha