• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102820248
  • خبرنگار : 50093

/در دایره هنر هفتم/

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

ایسنا/خراسان رضوی در آخرین هفته دی ماه هم‌اکنون ۴ فیلم جدید در ۹ سینمای فعال مشهد در حال اکران است‌ و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

در حال حاضر فیلم‌های «ضد»، «ویلای ساحلی»، «ورود و خروج ممنوع» و «مسافری از گانورا» روی پرده سینماهای مشهد در حال اکران است. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها، آمار فروش و سینماهای دارای اکران‌ها در مشهد می‌پردازیم.

ضد

فیلم ضد به کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است که در ژانر سیاسی- عاشقانه ساخته شده است. فیلم سینمایی ضد دومین ساخته امیرعباس ربیعی بعد از ساخت فیلم «لباس شخصی» است. لباس شخصی فیلم خوش ساختی بود که در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم ضد هم همانند فیلم قبلی ربیعی در حال و هوای دهه ۶۰ تولید شده است.

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

نادر سلیمانی، مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، مجید پتکی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه فیلم «ضد» آمده که بعضی آدم‌ها می‌توانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد». این فیلم به فعالیت تروریستی منافقان (سازمان مجاهدین) در ابتدای دهه ۶۰ در بستری ملتهب بین عشق و ایدئولوژی می‌پردازد.

فیلم ضد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز در دو بخش بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه به ترتیب برای نادر سلیمانی و محمدرضا شجاعی سیمرغ بلورین دریافت کرد. اکران فیلم ضد از ۱۵ آذر آغاز شده و تاکنون در سراسر کشور بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی رضا رخشان، محصول سال ۱۴۰۱ در ژانر کمدی- اجتماعی است. عیاری پس از آنکه فیلم کاناپه‌اش به محاق توقیف رفت، تصمیم گرفت به سراغ یک کمدی پر فروش برود. حضور بازیگران امتحان پس‌داده‌ای چون پژمان جمشیدی و رضا عطاران در فیلمی که کارگردانش قواعد ساخت فیلم به هر شکلی را به خوبی بلد است، نشان می‌دهد که مخاطب باید منتظر یک اتفاق ویژه در سینماها باشد.

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

در ویلای ساحلی رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر، فرگل فرحبخش و یوسف خسروی ایفای نقش می‌کنند.

ویلای ساحلی داستان خانواده‌ای روستایی را روایت می‌کند که به عنوان سرایدار قرار است برای ۶ ماه از یک ویلا نگهداری کنند. چاوش (صاحب ویلا) قرار است برای دانشگاه رفتن دخترش ۶ ماه در خارج از ایران زندگی کند و ویلا را به یونس (پژمان جمشیدی) و همسرش (ریما رامین فر) می‌سپارد و آن‌ها با ۳ فرزندشان به ویلا نقل مکان می‌کنند، اما برادر زن یونس (رضا عطاران) با ورود به خانه داستان‌هایی را رقم می‌زند.

اکران فیلم ویلای ساحلی نیز از ۱۵ آذر آغاز شده و تاکنون در سراسر کشور بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش داشته است.

ورود و خروج ممنوع

فیلم ورود و خروج ممنوع به کارگردانی و نویسندگی امید آقایی جلیانی ساخته شده و تهییه‌کننده آن مرتضی شایسته است. این اثر در سال ۱۳۹۸ ساخته شده و در ژانر کمدی قرار دارد.

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

این فیلم به سراغ تیمی از بازیگران که در گذشته در کنار یکدیگر درخشیده‌اند رفته و با ترکیب آن‌ها با بازیگران روی کار امروز، اثری جدید ساخته است. محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، محمدرضا هدایتی، پوریا پورسرخ، علی صادقی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، سپند امیرسلیمانی و سعید امیرسلیمانی بازیگران این فیلم هستند.

داستان این اثر حول محور یک روحانی است که بر اثر اتفاقاتی وارد یک زندان می‌شود. او در برخورد با زندانیان متوجه نحوه رفتار آن‌ها شده و به چالش‌های فراوانی کشیده می‌شود.

ورود و خروج ممنوع نیز از نیمه آذر ماه اکرانش آغاز شده و تاکنون در سینماهای سراسر کشور بیش از ۱۹ میلیارد تومان فروش داشته است.

مسافری از گانورا

انیمیشن مسافری از گانورا به کارگردانی سیداحمد علمدار ساخته شده است و نویسندگی آن برعهده سیدمحمدحسین علمدار بود. این اثر مناسب سنین کودک و نوجوان است و تاکنون به عنوان یک کارتون خوب و مناسب توانسته مورد توجه قرار گیرد.

آخر هفته در مشهد چه فیلمی ببینیم؟

داستان مسافری از گانورا حول محور ۳ شخصیت به نام‌های سهیل، ستار و امید است. این ۳ نوجوان در شهر تهران زندگی می‌کنند و دوستان صمیمی هستند. قصه از آنجایی شروع می‌شود که پدر ستار در زمان کار یک شیء عجیب پیدا می‌کند و ستار آن را به دوستانش نشان می‌دهد. مدتی بعد ساماندر، یک آدم فضایی، به سراغ این سه دوست آمده و از آن‌ها می‌خواهد که در پیدا کردن بانو راسپینا، ملکه سیاره گانورا، به او کمک کنند. در ازای این کمک نیز ساماندر معلولیت سهیل را درمان می‌کند. به این ترتیب آن‌ها راهی ماجراجویی‌ بزرگی می‌شوند.

ژانر کارتون مسافری از گانورا علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی است. این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ به روی پرده سینماها رفت و تاکنون حدود ۶ میلیارد تومان در سینماهای سراسر کشور فروش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha