• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102820307
  • خبرنگار : 50071

شهردار مشهد خبر داد

اختصاص مزارع ۲۵ متری برای کشاورزی شهروندان در بوستان برکت مشهد

اختصاص مزارع ۲۵ متری برای کشاورزی شهروندان در بوستان برکت مشهد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: در باشگاه کشاورزی خرد شهری، مزارع ۲۵ متری تحویل شهروندان شده که ضمن آموزش و بهره‌برداری از زمین‌ها، برکت سفره خود را افزایش می‌دهند.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۲۸ دی ماه،  در مراسم افتتاح بوستان برکت که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز در پارک شهری قرار داریم که از سال ۹۹ کلنگ زنی آن آغاز شده و به عنوان یک زخم بر بدنه شهر باقی مانده بود که خوشبختانه با همت همکاران توانستیم در سال جاری این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: بوستان برکت دارای سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزارمترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو به همراه ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، دو زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی است.

شهردار مشهد بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این بوستان می‌توان به استفاده از گیاهان با مصرف کم و متوسط آب و باشگاه کشاورزی خرد شهری اشاره کرد که در مزارع ۲۵ متری تحویل شهروندان شده و شهروندان ضمن آموزش و بهره برداری از این مزارع می‌توانند برکت سفره خود را افزایش می‌دهند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: همچنین پروژه‌های متعدد نیمه کاره در شهر وجود دارد که بر زمین مانده بود و در این دوره به اتمام و تحویل مردم شد که از جمله آن می‌توان به پل خلیج فارس، بولوار بصیرت، دور برگردان جانباز و استخر شهید قربانی و پارک بانوان کوهسنگی و وکیل آباد اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: البته پروژه‌های زیادی نیز در این دوره آغازه شده که شامل بوستان ۷۳ هکتاری در شهرک شهید رجایی، تقاطع سطح سوم میدان خیام، دور برگردان دوقلو شهید فهمیده، پل دهرود و پل شهید میرزایی می‌شود. همچنین تقاطع چهار سطحی آزادگان در شرق کشور نیز طی ماه‌های گذشته به اتمام رسیده است.

شهردار مشهد گفت: تا دهه فجر تعداد زیادی پروژه به بهره‌برداری و تعدادی به اتمام می‌رسد. همچنین در راستای آبیاری فضای سبز نیز پروژه‌ای با قرارگاه خاتم منعقد شده برای انتقال آب از تصفیه خانه پرکندآباد به میدان آزادگان و احداث مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی و احداث تصفیه‌خانه آزادی در میدان قایم که اعتبار آن ۲هزار میلیارد تومان است.

قلندر شریف تصریح کرد: علاوه بر این قراردادی با تضمیمن و حمایت شرکت آب و فاضلاب، آبفا و آب منطقه با بخش خصوصی جهت تامین آب ۱۱ و نیم میلیارد از پساب شهری جهت تامین فضای سبز طی ۲۵ سال امضا شده است.

وی ادامه داد: صمیمانه از حمایت‌ها و نصیحت‌های ولی فقیه استان تشکر می‌کنم. در حوزه حمل و نقل نیاز به حمایت‌های دولت وجود دارد و دستوری که وزیر کشور امروز صبح برای افزایش اوراق مشارکت قطار شهری دادند، بسیار ارزنده بود.

شهردار مشهد اظهار کرد: سربازان ولایت همت خود را در شهرداری و شورا با حمایت استاندار خراسان رضوی عزم کردند تا فاز یک قطار شهری سال آینده به بهره برداری برسد و زائران تابستان امسال توسط سه خط قطار شهری خود را به حرم مطهر رضوی برسانند. در حال حاضر حدود سه کیلومتر از ۶ کیلومتر توسط ساخت داخل، ریل گذاری شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha