• جمعه / ۲۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402102920432
  • خبرنگار : 50377

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد

ضرورت ایجاد دانشکده پزشکی در غرب مازندران

ضرورت ایجاد دانشکده پزشکی در غرب مازندران

ایسنا/مازندران رئیس سازمان برنامه و بودجه، ایجاد دانشکده پزشکی مستقل در غرب مازندران را ضروری دانست و گفت: مازندران می‌تواند به عنوان قطب دانشگاهی کشور مطرح شود.

داوود منظور، شامگاه ۲۸ دی ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اشاره به اینکه، استان‌های شمالی می‌توانند نیازهای اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی کشور را تامین کنند، اظهار کرد: مازندران باید در زمینه کشاورزی مدرن و صنعتی در کشور پیشگام باشد.

وی استفاده از فناوری نوین در کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تولیدات گلخانه‌ای باید با روش‌های جدید آبیاری، استفاده از بذر اصلاح شده، روش‌های جدید کاشت، داشت و برداشت، توسعه یاید.

منظور افزود: ظرفیت‌های بخش کشاورزی بیش از وضعیت موجود است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از آنها به شکل مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان های شمالی باید با استفاده بهینه از زمین های کشاورزی و دیگر ظرفیت های موجود، نیاز کشور را در بخش محصولات کشاورزی و گلخانه ای تامین و به صادر کننده این محصولات تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است با حل مشکلات تامین نهاده‌های کشاورزی، سرمایه در گردش و ارائه یارانه‌های هدفمند به رونق کشاورزی در کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در گردشگری سلامت، اظهار کرد: راه اندازی یک شهرک سلامت با سرمایه گذاری خارجی در این استان در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۹ ۲۳:۲۵

بایست برای مرکبات مازندران کارخانه فرآوری فروان وجود داشته باشد که دلالان محصولات را به قیمت پایین از چنگال کشاورز در آورد شماها فقط حرف بی برنامه تحویل می‌دهید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۵

آقای منظور دقیقا درست می فرمایید اگر قانون گریزان اجازه میدانند یکسال از راه اندازی دانشکده دررامسر گذشته بود اما ومتاسفانه با فضای که شماها برای این شخص ایجاد کرده اید قانون را با چالش مواجه کرده واکنون برای راه اندازی به عهد نامه قاجاریه برای جانمایی دانشکده بایستی مراجعه شود این دانشکده حق مسلم وقانونی رامسر است وهرکسی خلاف قانون و حق رامسر بایستد درمقابل او خواهیم ایستاد

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۵ ۰۹:۰۶

همانطور که دانشگاه آزادتربیت پزشک عمومی را دراختیاردارد اختیار تربیت جراح را هم به دانشگاه آزاد محول کنید هم بیمارستان وفضای آموزشی هست وهم بودجه را خودخانواده های پزشک عمومی متقبل می شوند وبجای فرستادن فرزندانشان برای رفتن به خارج همان هزینه را دردانشگاه آزاد خرج کنند.سرانه جراح درایران ۱۸ برابر کمتر از سرانه دنیاست .