• جمعه / ۲۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402102920511
  • خبرنگار : 50441

انتخاب داور شیرازی برای مسابقات جهانی روئینگ

انتخاب داور شیرازی برای مسابقات جهانی روئینگ
عکس تزئینی است

ایسنا/فارس بانوی شیرازی سال آینده یکی از داوران حاضر در مسابقات قایقرانی جهانی مستر در کشور آلمان خواهد بود.

مریم خسروانیان، متولد سال ۱۳۶۸ در شیراز که یکی از دو داور بین‌المللی ایران در رشته روئینگ به شمار می‌رود، اخیرا در مسابقات جوانان، زیر ۲۳ سال و بزرگسالان آسیا در کشور تایلند به قضاوت پرداخت.

وی  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق نامه‌ای که از کمیته بین‌المللی روئینگ «فیسا» ارسال شده است، بنده به عنوان تنها داور ایرانی حاضر در مسابقات جهانی مستر که در آلمان و در سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، حضور خواهم داشت.

انتخاب داور شیرازی برای مسابقات جهانی روئینگ

خسروانیان در خصوص وضعیت فارس در این رشته ورزشی نیز گفت: استان فارس اخیرا در مسابقات قهرمانی کشور به مقام سوم دست یافت. ضمن اینکه از این استان، علی صادقی اخیرا در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور داشت و میلاد دهقانی نیز به عنوان دستیار مربی در تیم ملی فعالیت می‌کند.

داور شیرازی روئینگ با بیان اینکه قایقرانی هنوز جزو رشته‌های نوپا محسوب می‌شود، در پاسخ به این سوال که آیا قایقرانی رشته گرانی محسوب می‌شود یا خیر، گفت: قایق‌ها قیمت بالایی دارند. قیمتی حدود ۶ هزار دلار که هر کسی نمی‌تواند آن را تهیه کند. ضمن اینکه برای انجام چنین ورزشی، امکانات آبی هم لازم است و باید در مناطقی که دریاچه دارد، برگزار شود. هزینه پاروها هم فکر می‌کنم نزدیک به ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار باشد که هر ورزشکاری یکی از آن‌ها را برای خود دارد.

به گزارش ایسنا، روئینگ نوعی قایقرانی و یک رشتهٔ ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این رشته قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha