• جمعه / ۲۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402102920607
  • خبرنگار : 50532

کاشت ۵۵۰ اصله نهال در آستارا به مناسبت روز هوای پاک

کاشت ۵۵۰ اصله نهال در آستارا به مناسبت روز هوای پاک

ایسنا/گیلان به مناسبت روز هوای پاک با همکاری ادارات منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ آستارا ۵۵۰ اصله نهال در محل پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا کاشت شد.

در این برنامه فرهنگی و زیست محیطی که ظهر روز جمعه، ۲۹ دی ماه و در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شد، دانش آموزان و مسئولان شهرستان آستارا با شعار قدر محیط و هوای پاک اطراف خود را بدانیم این روز را با کاشت نهال از نوع افرا و توسکا گرامی داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در جریان این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فواید درخت به عنوان توسعه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست از این رو باید سنت حسنه نهال کاری و فرهنگ کاشت درخت در جامعه گسترش یابد.

سید مازیار رضوی افزود: مشارکت مردم در امر کاشت نهال و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از موارد مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: استان گیلان از ظرفیت بالایی برای بهبود عملکرد نهضت ملی کاشت و تولید نهال در کشور برخوردار است.

به گزارش ایسنا، گستره اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان ۴۰ هزار هکتار، شامل بخش مهمی از جنگل‌های هیرکانی و مراتع بکر منطقه است. شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۰۷:۱۵

باید تمام مسیر گردنه حیران درمسیر آستارا به اردبیل که از پوشش گیاهی خالی شده کاشته شود باید تمام زمین‌های استان گیلان که درخت‌هایی کنده شده و بجایش برنج کاشتند باید درخت کاشته شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۵

این کارها دیگه فایده ای نداره چون روسیه رود ولگا که 85 درصد آب خزر رو تامین رو بسته سال‌های آینده خزر خشک میشه