• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402103020868
  • خبرنگار : 71963

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش":

علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با تفکر داعش است/ ضعف در جهاد تبیین

علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با تفکر داعش است/ ضعف در جهاد تبیین

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: کسانی که از ترور خوشحال می‌شوند، تفکر داعشی دارد. علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با این تفکر است؛ بنابراین مادامی که این افراد با این ذهنیت حضور دارند، داعش و تفکر آن هم وجود دارد.

علی رادمنش دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش" که پیش از آغاز عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به مواضع داعش و گروهک‌های تروریستی در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شده بود با اشاره به شبهاتی که پیرامون موضوع نابودی داعش مطرح  است گفت:موضوع حائز اهمیتی که در این خصوص وجود دارد زنده‌بودن ایدئولوژی و تفکر داعش است شکی در اینکه آمریکا ایدئولوژی و تفکری تحت عنوان داعش را ایجاد کرد، وجود ندارد؛ اما این تفکر محدود به منطقه نیست و ما شاهد بودیم که بسیاری از افراد کشورهای اروپایی و آمریکایی جذب داعش می‌شدند و این مسئله برخلاف منطق جغرافیایی است که تحت تصرف داعش بود.

علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با تفکر داعش است/ ضعف در جهاد تبیین

وی ادامه داد: این مسئله فارغ از میل مالی این افراد حضور آنها نشانگر این مسئله بود که آنها مجذوب رذالت، وحشی‌گری و... داعش شده و به آنها می‌پیوستند؛ بنابراین نمی‌توان داعش را محدود به چند منطقه جغرافیایی خاص در کشورهای عربی کرد این افراد در داخل کشور ما هم بودند و در حال حاضر نیز می‌توان آنها را دید به نظرم کسانی که از ترور خوشحال می‌شوند، تفکر داعشی دارد. علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با این تفکر است؛ بنابراین مادامی که این افراد با این ذهنیت حضور دارند، داعش و تفکر آن هم وجود دارد.

بـیشتر بخوانید

آمریکا طراح ایدئولوژی و تفکری داعش است/مأموریت اسرائیل به یک گروهک تروریستی

داعش می‌خواهد در رسانه‌ها زنده باشد/ماموریت داعش ایجاد امنیت برای اسرائیل

داعش نایب اسرائیل است/انتقام از دستور کار خارج نشده است

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل حکومت پهلوی سال ۵۷ تمام شد منتهی هنوز افرادی وجود دارند که داعیه‌دار پهلوی باشد به نظر من داعش هم همین وضعیت را دارد. فرد فاسقی که اختلاس میکند هم تفکر داعشی دارد. این مثال‌ها را از این بابت عنوان کردم که بگویم تا زمانی که یک سری افراد از مشاهده رنج و زجر مردم خشنود هستند و با اعمال و افکارشان به دیگری آسیب می‌زنند نشان می‌دهد که داعش وجود دارد.

رادمنش تصریح کرد: داعش یک تفکر و ایدئولوژی دارد و طبیعی است که هر آدمی در هر منطقه و مکان جغرافیایی جذب این تفکر شود. هر انسانی یک‌سری گرایش‌ها دارد که ریشه آنها به دوران کودکی فرد برمی‌گردد و به وی این امکان را می‌دهد که جذب هر ایده و تفکری شود و آن را به‌عنوان مکتب فکری و ذهنی خود انتخاب کند.  

رادمنش در ادامه و در پاسخ به این پرسش که چه نقطه‌ضعفی وجود داشته است که برخی افراد جذب این تفکر می‌شوند گفت: این به همان تبیین برمی‌گردد. اینکه حضرت آقا بارهاوبارها تأکید بر جهاد تبیین دارند و آن را واجب می‌دانند؛ اما خیلی از مسئولین تا حلقه‌های میانی و عموم مردم توجهی به آن ندارند و مخلص کلام اینکه جهاد تبیین اولویت ما نیست و نتیجه همین می‌شود البته این مطلب چیزی نیست که در قالب کنگره و همایش قابل‌حل و فصل باشد شاید به‌عنوان یک راهکار بتوانیم به آن رجوع کنیم؛ اما حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مسئولین جمهوری اسلامی در خصوص جهاد تبیین رسالت دارند. حضرت آقا تعبیری درباره انتخابات داشتند و گفتند هر کسی که بدنه اجتماعی دارد می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد. همین مسئله در خصوص جهاد تبیین صدق می‌کند. کسی که بدنه اجتماعی دارد و دو نفر از او حرف‌شنوی دارند باید به تبین بپردازد چرا که شرعاً در قبال مسئولیت دارد. حتی ممکن است از این بدتر هم بشود؛ بنابراین برای برون‌رفت از این بحران‌ها باید جهاد تبیین را جدی بگیریم.  

*سربازان امام خمینی و امام خامنه‌ای همه جا هستند

وی درباره نوع نگاه به حادثه تروریستی کرمان نیز گفت: این مسئله باید به‌صورت جامع و کامل بررسی شود و بران اساس بگوییم ایران باید چه موضعی را اتخاذ کند تا به هدف اصلی خود برسد. هر جایی در گوشه‌وکنار دنیا تفکر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، پرچم کشورمان بالا می‌آید و جبهه مقاومت در منطقه ما است از همین رو این الگو تأثیرگذاری خود را دارد و می‌گویند هر جا که می‌رویم سربازان امام خمینی و امام خامنه ای در آنجا هستند. منظور کسی که می‌گوید ما انتقام خود را قبلاً گرفته‌ایم ناظر به این مسئله است منتهی در کنار آن نیاز است تا اقدامی صورت گیرد که داغ دل جامعه سرد کند تا نگویند یک حمله تروریستی در داخل کشورمان رخ داد و ایران هیچ پاسخی نداد؛ بنابراین انتقام ضروری است تا عزت و اقتدار ملی‌مان حفظ شود و مردم به این باور برسند در شرایطی که آشوب و جنگ داخلی همه کشورهای منطقه را دربرگرفته، ایران اسلامی جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و علاوه بر این معاندان این شائبه را ایجاد نکنند که ایران توان مقابله با داعش را هم ندارد از همین رو انجام اقدامات مقطعی امری لازم است.

رادمنش در تشریح دیدگاه خود پیرامون لزوم اقدامات مقطعی گفت: وقتی خبرها را نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در طی روزهای گذشته به مقر داعش حمله شده است پس اقداماتی برای انتقام از عاملان حادثه تروریستی کرمان انجام شده است و جمهوری اسلامی دست‌به‌سینه کنار نایستاده است؛ اما پیرو صحبت اخیرمان در خصوص جهاد تبیین، مسئولان نظامی باید کلیاتی از اقدامات خود را بیان کنند تا مردم متوجه اقدامات دفعی علیه دشمن شوند. بعد از شهادت سیدرضی اقداماتی صورت گرفت. این موارد باید برای مردم بازگو شود. مشکلی دیگری که در حوزه تبیین وجود دارد مربوط به عرصه رسانه است در حال حاضر اغلب زندگی و اتمسفر فکری مردم در گوشی، فضای مجازی، اینستاگرام و تلگرام است منتهی هیچ تولید محتوایی اعم از متنی، تصویری، عکس‌نوشته و غیره از سمت جبهه انقلاب صورت نمی‌گیرد و محتوای اینستاگرام در خصوص آشپزی و فعالیت‌های انجام شده از سوی معاندان است و از مجموع ۳۰ محتوای موجود فقط یکی از آنها انقلابی است و این نشانه ضعف ماست که هیچ تولید محتوایی در حوزه جهاد تبیین انجام نداده‌ایم. نمی‌گویم اتفاقات انجام شده در شهرهای مختلف را ضبط و تبدیل به کلیپ کنیم موافق این کار نیستم؛ ولی حداقل در فضای مجازی باید یک محتوای رسانه‌ای در خصوص تبیین داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذار ظاهر شویم.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: اگر از یک زاویه دیگر به این مسئله نگاه کنیم افزایش مشارکت و حضور پررنگ در انتخابات یکی از وجوه انتقام سخت است، بستگی به اقدامات بعدی رژیم صهیونیستی دارد. قطعاً چیزی که مشخص است اگر انتقامی صورت گیرد ممکن است نوسانات اقتصادی شامل حال مردم شود؛ بنابراین اگر باز اتفاقی و منجر به ایجاد تغییر در وضعیت اقتصادی کشور شود ممکن است تأثیر منفی بر میزان مشارکت مردم داشته باشد. فرض کنید برخی از مسئولین مصاحبه می‌کنند و می‌گویند انتقام سخت این است که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و افزایش مشارکت داشته باشیم، اگر با همین دید به انتقام سخت نگاه کنیم می‌توان گفت وظیفه کارگزاران جمهوری اسلامی ایران هم این است که شرایطی را فراهم کنند تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، ایجاد ثبات اقتصادی یکی از این اقدامات است که باید از سوی مسئولان موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این میزگرد آقایان مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران و امیرمحمد کولانی دبیر سابق  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  نیز حضور داشتند که شما می‌توانید با کلیک بر روی نام هرکدام از این افراد و یا با انتخاب گزینه "اسرائیل در لباس داعش"  به محتوای تفکیک شده این برنامه دسترسی داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha