• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402103020873
  • خبرنگار : 71963

دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش" گفت:

داعش می‌خواهد در رسانه‌ها زنده باشد/ماموریت داعش ایجاد امنیت برای اسرائیل

داعش می‌خواهد در رسانه‌ها زنده باشد/ماموریت داعش ایجاد امنیت برای اسرائیل

دبیر سابق  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: الان هیچ سرزمین و حکومتی در اختیار داعش نیست؛ اما آنها تلاش دارند که خودشان را احیا کنند و حداقل در رسانه‌ها زنده باشند تصریح کرد: در جریان انتقام مشخص است که انتقام باید هم‌سطح این جنایت صورت بگیرد. عین الاسد داغ ما را التیام نبخشید اما گفتیم زدیم؛ این خیلی مهم است حداقل کار را انجام دادیم.نمی‌شود ساکت نشست و آن را موکول به بعد کرد.

امیرمحمد کولانی دبیر سابق  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش" که پیش از آغاز عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به مواضع داعش و گروهک‌های تروریستی در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شده بود گفت: در خصوص شکل‌گیری داعش باید بگویم این گروهک در طول تاریخ، چه تاریخ خیلی قدیم و چه تاریخ جدید، وجود داشته و یک پدیده ناآشنایی نیست. غالباً این‌طور است که استکبار گروه‌هایی را برای آسیب‌زدن به رقبا و دشمنان خودش ایجاد می‌کند و آمریکا هم به‌عنوان میراث‌دار مستکبران طول تاریخ بر همین قاعده استوار است و از جنگ جهانی دوم تاکنون به تشکیل، حمایت و تربیت گروه‌ها و نیروهای بنیادگرا و تندرو مثل القاعده، طالبان، جبهه النصره تا داعش پرداخته‌اند و از گروه‌های رادیکال‌های داخل کشور ما نظیر سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین پشتیبانی کردند تاحدی‌که این گروهک تا سال ۲۰۱۰ در لیست گروه‌های تروریستی امریکا بود؛ اما از آن تاریخ به بعد از لیست تروریستی خارج و به‌زعم خود آنها احیا شدند.

*هدف غایی داعش زدن ایران بود

وی ادامه داد:  البته از نظر ملت ایران این گروهک مدت‌هاست که به زباله‌دان تاریخ پیوسته است. آمریکایی‌ها این گروه‌ها را باهدف اعمال فشار به معترضین به نظم تک‌قطبی و منتقدان استکبار آمریکا تشکیل دادند داعش هم از این قاعده مستثنی نیست؛ متأسفانه برخی از اساتید به‌اشتباه می‌گویند داعش با ایران کاری نداشت و حاج‌قاسم آنها را تحریک کرد تا علیه ایران کار کنند درصورتی‌که این حرف صحت ندارد؛ زیرا در بیانیه‌هایی که باهدف اعلام راهبردهای داعش خود منتشر می‌شود بیان کردند که هدف نهایی ما ایران است، شاخه خراسان را برای تصرف ازبکستان و تاجیکستان سازماندهی نکردند؛ بلکه هدف غایی زدن ایران بود که به‌عنوان مرکز و پایتخت تشیع در جهان شناخته می‌شود از همین رو این مسئله که داعش کاری با ایران نداشت یک ادعای بی‌اساس است. برنامه آنها این بود که ایران را نابود کنند، هر چند که عددی نیستند و این لقمه گلوگیرشان می‌شود؛ ولی چون  دیدند در این حد و اندازه نیستند، به این نتیجه رسیدند که با اقداماتشان کشور را به چالش کشیده و از طریق ناامن‌سازی، بحران‌های مختلف سیاسی و اجتماعی متعددی را به ما تحمیل کنند.

داعش می‌خواهد در رسانه‌ها زنده باشد/ماموریت داعش ایجاد امنیت برای اسرائیل

دبیر سابق  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که از سال ۲۰۱۳ چه جنایت‌هایی را در عراق، موصل و مرزهای ما انجام دادند و تا ۴۰ کیلومتری خاک ایران پیشروی کردند؛ اما با رشادت‌های نیروهای مسلح و امنیتی ما و در رأس آنها شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود، به عقب رانده شدند و وعده حاج‌قاسم دراین‌خصوص که تا سه ماه دیگر داعش را نابود می‌کند محقق شد و حکومت داعش به اضمحلال رفت و هیچ سرزمینی در اختیار آنها نبود؛ اما در قالب یک گروهک تروریستی برنامه‌ها و عملیات‌های خرابکارانه خود را انجام می‌دهند. منافقین سال ۶۷ در مرصاد تارومار و ریشه‌های آنها در داخل خشکانده شد؛ اما همچنان فعال بودند و مقامات ارشد ما را ترور کردند. شهید صیاد شیرازی یکی از این افراد بود که سال ۷۸ توسط منافقان به شهادت رسید. درست است که در حال حاضر حکومتی در دست داعش نیست؛ اما عقبه و ریشه‌های آن همچنان وجود دارد؛ زیرا آمریکا از این ایدئولوژی شیطانی و فاسد حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید

آمریکا طراح ایدئولوژی و تفکری داعش است/مأموریت اسرائیل به یک گروهک تروریستی

داعش نایب اسرائیل است/انتقام از دستور کار خارج نشده است

علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با تفکر داعش است/ در جهاد تبیین ضعف داریم

وی ادامه داد: بعد از نابودی داعش در سوریه هم اخباری در خصوص کمک ایالات متحده به گروهک تروریستی داعش مطرح بود و منابع میدانی می‌گفتند هلیکوپتر ارتش آمریکا آنها را جابه‌جا می‌کند و دیگری اینکه کمک‌هایی که تحت عنوان کمک به مردم سوریه با هلی‌برد به مردم ارسال می‌کردند به دست داعش می‌رسید. خیلی از اینها که به‌عنوان کمک‌های غذایی و دارویی ارسال می‌شد، سلاح بود. به‌طورکلی داعش با این نیت که ریشه استکبارستیزی را در منطقه و ایران بخشکاند و فضای امنی را برای حضور اسرائیل فراهم کند، ایجاد شد. همان‌طور که دیدیم داعش در اکثر کشورهای منطقه عملیات تروریستی انجام داده است؛ از ترکیه و ایران گرفته تا کشورهای کوچک و فقط سرزمین‌های اشغالی تحت این عملیات‌های تروریستی قرار نگرفتند و علاوه بر این داعش هیچگاه علیه رژیم جعلی اسرائیل که غاصب یکی از مهم‌ترین سرزمین‌های اسلامی است، اعلان‌جنگ نکرده است؛ بنابراین جمع‌بندی من این است که این گروهک تروریستی باهدف نابودی ایران، تشیع و استکبارستیزی به وجود آمد تا از منافع آمریکا و صهیونیست‌ها پشتیبانی کند.

کولانی تصریح کرد:  در بحبوحه سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ که حملات تروریستی داعش شدت گرفت مردم غرب آسیا شب و روز نداشتند و در سوریه، عراق و کشورهایی نظیر ترکیه، اردن، فرانسه و... که تحت تصرف داعش نبودند حمله انتحاری انجام شد؛ اما اوضاع کشور ما آرام بود و همه چیز طبق روال خود پیش می‌رفت. اخیراً در بحبوحه طوفان الاقصی هم همه می‌گفتند که جمهوری اسلامی ایران به جنگ ورود می‌کند؛ اما حال و هوای داخلی ما به دلیل اقتداری که نیروهای نظامی و امنیتی ایجاد کرده‌اند و هشدارهای حکیمانه مقام معظم رهبری این تنش را احساس نکرد؛ اما این میزان امنیت و اقتدار برای مردم تبیین نمی‌شود و به همین دلیل وقتی یک انفجار رخ می‌دهد ـ که قطعاً دستگاه‌های مسئول باید پاسخگوی نقدها باشند ـ می‌گوییم همه‌چیزتمام شد و امنیت ما از بین رفت و این سرآغاز بحران و نابودی ایران است. فراموش نکنیم که هفته‌ای یکی دو شهید مدافع حرم در این شهرها تشییع می‌کردیم. فجایعی که رخ داد، داغ‌هایی که بر دل ما نشست و نگاه مظلومانه توأم بااقتدار شهید حججی را نباید فراموش نکنیم، اینها رفتند تا امنیت را برای مردم به ارمغان آوردند. وقتی یک اتفاق تروریستی رخ می‌دهد نباید منکر زحمات و امنیت موجود در کشور باشیم و بگوییم شما که می‌گفتید داعش از بین رفته پس چرا هنوز وجود دارد؟ مطمئناً ایدئولوژی داعش طرف‌دارانی در کشور و منطقه ما دارد. من اصالتاً کرمانشاهی هستم، در منطقه ما آدم‌هایی هستند که پدر و برادرشان حزب‌اللهی هستند؛ اما برخی از آنها طرف‌دار تفکر داعش شده‌اند از همین رو نابودی ایدئولوژی کاری دشوار و زمان بر است.

*هیچ سرزمین و حکومتی در اختیار داعش نیست

وی تصریح کرد: الان هیچ سرزمین و حکومتی در اختیار داعش نیست؛ اما آنها تلاش دارند که خودشان را احیا کنند و حداقل در رسانه‌ها زنده باشند این سبک قدرت‌نمایی هم بنا بر دستورات آمریکا، اسرائیل و کشورهای مزدور منطقه‌ای است آنها تلاش دارند داعش را در سطحی نگه دارند که نه قدرتمند باشد و نه از بین رفته باشند این حالت برزخی آنها شرایطی را ایجاد می‌کند تا داعش را برای روز مبادا نگه دارند.

کولانی همچنین در این نشست درباره کلیت بحث انتقام و پاسخ به جنایت رخ‌داده در کرمان تأکید کرد:  بدیهی است باید پاسخی داده شود و مشخصاً بگوییم این اقدام پاسخ آن جنایت بود. وگرنه این تقابل و رفت‌وبرگشت از ابتدا بوده است و به تعبیر مرحوم حاج نادر طالب‌زاده پس از انقلاب ۱۳۵۷ دشمن هر چه کند واکنش است نه کنش! در یک جنگ مداوم از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ یا به تعبیری از خرداد ۱۳۴۲ حضور داریم و آن جنگ با ظلم و استکبار است. در این جنگ قرار نیست گفتگو و تعامل کنیم، زدوخورد است، عزیزان خود را از دست می‌دهیم، شادی و غم داریم. همان‌طور که مقاومت ما پایان ندارد ظلم طرف مقابل هم پایانی ندارد؛ اما نمی‌شود ساکت نشست و آن را موکول به بعد کرد آنچه مشخص است ما مدام می‌جنگیم و برنامه ما بود فلانی را حذف کنیم و فلان هدف را در اسرائیل بزنیم و غیره و این هم انتقام است.

وی ادامه داد: مشخص است که انتقام باید هم‌سطح این جنایت باشد. عین الاسد داغ ما را التیام نبخشید اما گفتیم زدیم. این خیلی مهم است حداقل کار را انجام دادیم. به نظر من قرار نیست در طول نبرد با ظلم و ستم خیلی آسایش داشته باشیم، خیلی در راحتی به سر ببریم. به‌هرحال می‌جنگیم و تلفات می‌دهیم و تلفات می‌گیریم، ولی این نباید عادی شود. امروز کرمان است و خدای‌نکرده این حادثه تروریستی ۶ ماه بعد جای دیگری رخ می‌دهد. این عادی‌شدن خطرناک است، هم در روان مردم و هم در روحیه بچه حزب‌اللهی‌های وسط میدان تأثیر می‌گذارد. به نظر من واکنش باید انجام شود و پاسخ باید داده شود؛ اما مراتب و پلن و نقشه‌ای دارد. نکته دیگر در خصوص حادثه کرمان است؛ چون یک اعتراضی نسبت به دستگاه امنیتی شد، خود بچه‌های حزب‌اللهی اینها را مطرح کردند. واقعاً بی‌انصافی است اگر بخواهیم به‌خاطر یک حادثه که بسیار اندوهناکمان کرد، دستگاه خدوم و جان‌برکف کشور که شامل نیروهای مسلح، نیروهای اطلاعاتی –امنیتی و نیروهای انتظامی می‌شوند را تخطئه کنیم. این درست نیست؛ زیرا نه به نفع امنیت ملی‌مان است، نه به نفع روان مردم و نه به نفع روان کسیانی که قرار است از امنیت ما دفاع کنند. مطمئناً جنگ ادامه دارد تا در نهایت دولت متجاوز و اشغالگر صهیونیسم نابود شود.

به گزارش ایسنا، در این میزگرد آقایان مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران  و علی رادمنش دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز حضور داشتند که شما می‌توانید با کلیک بر روی نام هرکدام از این افراد و یا با انتخاب گزینه "اسرائیل در لباس داعش"  به محتوای تفکیک شده این برنامه دسترسی داشته باشید.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha