• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402103021019
  • خبرنگار : 50214

برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر یزد همزمان با دهه فجر

برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر یزد همزمان با دهه فجر

ایسنا/یزد رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان یزد و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان از برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر همزمان با ایام مبارک دهه فجر در استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام «مهدی اکبرزاده» با اشاره به یازده رشته‌ مسابقات آقایان، گفت: این رقابتها در رده سنی ۹ تا ۱۷ سال در رشته‌های حفظ یک و پنج جزء، قرائت تقلیدی و اذان و در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مسابقات بانوان در رده سنی ۹ تا ۱۷ سال، گفت: این دوره از رقابت‎ها در رشته‌های حفظ یک و پنج جزء و قرائت ترتیل و در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال نیز در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان با بیان این که رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی ۹ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از موارد آیات؛ ۱ تا ۱۸ سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه ۲۲ تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی یا از آیه ۲۵ تا ۲۵۲ سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.

وی با بیان شرایط شرکت در مسابقات، اظهار کرد: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

اکبرزاده با تأکید بر این که فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستاها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات تا پایان دی‌ماه سالجاری فرصت دارند از طریق لینک  https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF اقدام به ثبت‌نام کنند.

این مسئول در ادامه گفت: زمان برگزاری مسابقات مرحله استانی بعد از پایان ثبت نام به متسابقین اطلاع رسانی خواهد شد.

اکبرزاده در پایان با اشاره به این که نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته‌هایی که مرحله منطقه‌ای و کشوری نیست، برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌شوند، گفت: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان سال جاری برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha