• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402103021091
  • خبرنگار : 71431

پلیس راهور خواستار کاهش سن معاینه فنی خودروها شد

پلیس راهور خواستار کاهش سن معاینه فنی خودروها شد

رئیس پلیس راهور فراجا خواستار کاهش سن معاینه فنی خودرو به ۲ سال شد.

به گزارش ایسنا،سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک انسان‌ها و حتی به عبارت دیگر موجودات زنده موثر است، به همینن دلیل نیز همه وظیفه دارند که به ارتقاء کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی،  خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملا مهم یعنی حوزه زیست محیطی  و حفظ جان انسان ها آثار زیان بار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود. امروز در دنیا کاملا نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و خودروها روز به روز با فناوری‌های جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هرلحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش‌بینی‌های فنی و ایمنی پیاده سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز  ارتقاء سیستم‌های ایمنی خودرو را به کار می‌برند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و گفت ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک "سیستم فعال " که از تصادف جلوگیری کند و دوم "سیستم غیرفعال" که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.

حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور پرداخت و گفت: علاوه بر خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز  طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل می‌شود  معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است  و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

وی در ادامه با اعلام حمایت کامل پلیس از ایجاد مرکز آزمون تصادفات افزود: امیدواریم با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاه های ذیربط مرکز آزمون تصادفات  به زودی افتتاح شود تا بتوانیم شاهد کاهش خسارت تصادفات به کشور باشیم.

حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت:  استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دوره‌ای کاتالیست و کنیستر و نقش آنها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت معاینه فنی خودروها نیز گفت: معافیت چهار ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودروها به دو سال تقلیل یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم اما باید در بخش  کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم. امروز ما هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۸

خب میدونی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز چقدر هزینه داره؟ همه که پولدار نیستن قربان!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۳۶

سلام. دوست عزیز نظر ایشان در خصوص خودرو های صفر کیلومتر هست. قانون سالی یکبار که قرار نیست عوض بشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۴:۳۴

بدی مدیرانی که تو رآس قرار میگیرنداین است که فکر وضعیت ودرآمد وگرفتاری مردم نیستند وبرای محکم کردن جایگاه خودشون با ترفند های نوین خودشون به ضرر مرم کار میکنند.خوب اشکالی نداره سالی دوبارمعاینه فنی انجام بدین پول یکیش ونگیرید وبرای رفاه حال شهروندان وپاکی هوا شماهم قدم بردارید همینطوری دریکسال گذشته هزینه معاینه فنی دوبرابرشده.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۴

علیرغم تایید فرمایش ایشان امید است شرایط خاص اقتصادی که بر قشر غیرمرفه جامعه حاکم است را لحاظ نمایید.کسی میل به داشتن خودروی کهنه ندارد.اجبار مالی بانی آنست .شرایط تعویض خودروهای قدیمی را تسهیل کنید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۸

جناب حسینی پست جدید رو چند بار به رسم ادب و همشهری بودن تبریک گفتم ولی واقعا شما البته منظورم از شما مجموعه پلیسه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۶

اگرخودرویی ده روزپس ازاخذمعاینه دچارمشگل آلودگی شدسیستم شماچگونه باآن برخوردمیکندزیرابارهامشاهده کرده ام دودخودرویی تعجب همه رابرانگیخته ولی پلیس بابه آن توجهی نمیکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۰

خودروی صفر تا هفت هشت سال مشکلی نداره. اگه واقعا دنبال هوای پاک هستید نه افزایش درآمد از جیب مردم و کشاندن بی جهت آنها به صف های طولانی به بهانه معاینه فنی، جلوی اون خودروهای سی چهل ساله ای رو بگیرید که اندازه صد تا خودرو دودزا هستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۱

اینجوری هم پول و هم وقت مردم هدر میره، خودروهای صفر کیلومتر رو از درب کارخونه اصلاح کنید، خودروهای فرسوده سی سال ساختو جمع آوری کنید. اینجوری مشکل زودتر برطرف میشه، زمان معاینه فنی الانش هم کم هست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۸

سلام در ارتباط با با این دو قطعه خودرو که نام بردید برای کنترل آلودگی.بایستی به اطلاع جنابعالی برسانم هر چند که شما هم در جریان امر هستید تا این موضوع را شدت دهید قیمت این دو یدکی رو به فضا میگذارد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۱۳

خواهشا یه نوندونی جدیدی برای مراکز معاینه فنی باز نکنید.ماشین با هر ایرادی میره یه مبلغی میگیرن معاینه روصادر میکنن.الکی لایحه جدیدی تصویب نکنید فایده نداره.برید خودرو با کیفیت خارجی با قیمت مناسب وارد کنید تا به خواسته های خود و مردم برسید.باتشکر

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۲۴

جناب بجای کاهش سن معاینه فنی خودرو، بفکر واردات و تولید خودروهای استاندارد و به روز جهانی باشید، خودروهای تولیدی بی کیفیت داخلی هم منابع ملی رو هدر میدن هم بشدت آلاینده و ضدمحیط زیست هستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۵:۳۳

سردار عزیز.به جای گیر دادن به مردم،لطف کنید شرکت های خودروساز را مکلف کنید خودروی باکیفیت برقی بسازن یاخودروی هیبریدی وارد کنند که شما هم زحمت نیفته گردنتون که مردم رو اذیت کنید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۸

با سلام اولآ پس تکلیف خودرو ساز چی میشه اون نباید ماشین باکیفیت تولید کنه؟ چرا همش به ضرر مردم کار میکنیم مگر نه اینکه ماشین چینی آشغالی ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داره پس چرا نباید ماشین ایرانی تا حداقل یک سال بعد گارنتی معاف باشه؟ یعنی اینقدر بی کیفیتن و به تولیدشون اعتماد ندارند؟ در ثانی چرا به نفع مراکز معاینه فنی کار میکنن یعنی چی با ید یه چیزی کارشناسی بشه بعد بگن.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۸

با سلام اولآ پس تکلیف خودرو ساز چی میشه اون نباید ماشین باکیفیت تولید کنه؟ چرا همش به ضرر مردم کار میکنیم مگر نه اینکه ماشین چینی آشغالی ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داره پس چرا نباید ماشین ایرانی تا حداقل یک سال بعد گارنتی معاف باشه؟ یعنی اینقدر بی کیفیتن و به تولیدشون اعتماد ندارند؟ در ثانی چرا به نفع مراکز معاینه فنی کار میکنن یعنی چی با ید یه چیزی کارشناسی بشه بعد بگن.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۸

با سلام اولآ پس تکلیف خودرو ساز چی میشه اون نباید ماشین باکیفیت تولید کنه؟ چرا همش به ضرر مردم کار میکنیم مگر نه اینکه ماشین چینی آشغالی ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داره پس چرا نباید ماشین ایرانی تا حداقل یک سال بعد گارنتی معاف باشه؟ یعنی اینقدر بی کیفیتن و به تولیدشون اعتماد ندارند؟ در ثانی چرا به نفع مراکز معاینه فنی کار میکنن یعنی چی با ید یه چیزی کارشناسی بشه بعد بگن.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۲

سلام خدمت سردار راهنمایی و رانندگی دلیل ارسال نشدن پیامک جریمه ولطفا خودروی که در جای که جریمه انجام شده ولی آنجا حضور نداشتیم چکار باید کرد ماموران محترم گفته می‌شود کاری نمیشود کرد پرداخت شود لطفا بررسی نمایید ممنون

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۹

از پلیس خواهشمندم موتور سوارهای متخلف را توقیف نمایند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۰:۲۱

معاینه فنی دو گانه سوز می‌دونی چقدر آخه ...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۰:۲۱

سردار حسینی عزیز کارخونه را ملزم کنید طوری ماشین بسازند کیفیت بالا باشه طوری که ماشین ده سالش هم معاینه فنی نخواد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۱:۴۶

اگر شرکت های خودرو سازی با هزاران ترفند از تولید محصولات استاندارد جهانی خودداری میکند انوقت مردم بیچاره باید مجازات شوند و مال و جان خودشان را بدهند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۰

اول به فکر ماشینهای با بیش از سی سال کارده باشید فکری برای جایگزینی باشید .من یه پیکان مدل هشتاد چکار کنم آیا میتونم یه ماشین حداقل مدل نود به بالا بگیرم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۳

تا چشم بهم بزنی صف معاینه فنی میرسه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۰:۴۹

لطفاً شما سایت خبرگزاری به پلیس راهور بگویید قیمت پراید را به قیمت در بازار عراق و افغانستان بدهند قیمت پراید در افغانستان به قیمت روز و پول ملی 7 میلیون تومان است اما در اینجا بیش از 300میلیون تا ملت ایران خودرو فرسوده سواره نشوند خودرو های که حتی بیش از 50 سال از عمر آن گذشته

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۳

آبه جای اینکه خودرو باکیفیت تولید کنید چرا عمر معاینه فنی خودروها ی بی کیفیت تولید میکنید بعد به مردم بیچاره فشار میاورید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۵

لطف کنید در مورد گواهینامه گرفتن معافیت پزشکی تجدید نظر کن لطفا

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۲۲:۱۹

سلام این خودرو های داخلی چی هستن که معاینه فنی بگیرن ...

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۸:۱۵

سن ماشین چه ربطی دارد شما فکر مردم واقعا هستی کیفتی امنیت ماشین بالا اینطور فقط پول ماینه فنی مگیرد به نفع ماینه فنی میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۲۱:۳۴

با عرض سلام و شب بخیر دوستان راهور زحمت بکشند سن معاینه فنی ماشینهای صفر را کمتر نکنند بلکه در خصوص کیفیت معاینه فنی فعلی فکری بنمایند. اگر معاینه فنی فعلی به درستی انجام میشود پس چرا این همه خودرو مشکل دار در سطح شهر تهران وجود دارد؟