• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402103021275
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کسب ۱۸ مُهر اصالت توسط هنرمندان کاشانی

کسب ۱۸ مُهر اصالت توسط هنرمندان کاشانی

ایسنا/اصفهان  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از دریافت ۱۸ مهر اصالت ملی توسط هنرمندان این شهرستان در رشته‌های متنوع صنایع دستی خبر داد.

احمد دانائی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنرمندان کاشان، در رشته‌های زری‌بافی، مخمل نقش برجسته، شعربافی، گلیم بافی، زیلو بافی، رودوزی سنتی، قلمزنی و خراطی با ۲۷ اثر  در هفتمین دوره نشان اصالت شرکت کردند که ۱۸ اثر موفق به دریافت مهر شد.

وی افزود: مسعود پورتحویلی در رشته خراطی با ۲ اثر،  افسانه رجبی در رشته قلمزنی، سیدرضا یاالله، محمود تمتاجی و محمد بینوا در رشته زری بافی، جمشید خداداد نوش‌آبادی در رشته مخمل نقش برجسته، علیرضا غفاریان، سمیه شریفی و معصومه بینوا در رشته شعربافی موفق به دریافت نشان اصالت ملی شدند.

وی تصریح کرد: نرگس فخیمی و فاطمه سادات محتشمی در رشته رودوزی سنتی، سیدعلی همتی در رشته گلیم بافی، محمدحسین فدوی در رشته زیلوبافی، علی بی نوا و خانم لیلا پایمرد در رشته زری بافی از دیگر هنرمندانی بودند که نشان اصالت ملی را به دست آوردند.

وی گفت: همچنین سیدرضا یاالله و سمیه تقی زاده در رشته‌ شعربافی با  یک اثر مشترک و محمدحسن فدوی و عباس گلکار با  یک اثر مشترک در رشته زیلوبافی شایسته دریافت مهر اصالت ملی شدند که این نشان به نوعی نشانه مرغوبیت کالا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: هنرمندان کاشان در شش دوره پیشین داوری نشان اصالت در رشته های مختلف صنایع‌دستی تاکنون موفق به دریافت ۶۰ مهر اصالت ملی شده بودند که هم اکنون تعداد مهرهای اصالت ملی به ۷۸ رسید.

دانائی نیا تصریح کرد: هتمین دوره مهر اصالت ملی، از ۱۶ تا ۲۰ دیماه در استان فارس برگزار شد که هنرمندان استان اصفهان با ارائه ۱۲۱ اثر، موفق به دریافت ۷۲ مهر اصالت ملی شدند که ۱۸ نشان را هنرمندان کاشانی به دست آوردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha