• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402103021282
  • خبرنگار : 30057

اجرای ۵ طرح تحقیقاتی علوم شناختی در پژوهشکده فناوری‌های همگرا

اجرای ۵ طرح تحقیقاتی علوم شناختی در پژوهشکده فناوری‌های همگرا

محققان و متخصصان پژوهشکده فناوری‌های همگرا در تازه‌ترین فعالیت پژوهشی در حوزه علوم شناختی ۵ طرح تحقیقاتی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری با موفقیت اجرایی کردند.

به گزارش ایسنا، محققان و متخصصان پژوهشکده فناوری‌های همگرا در دانشگاه تهران در نشستی با حضور رئیس و کارشناسان این مرکز و مدیران و کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی روند اجرای ۵ طرح‌ تحقیقاتی در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی و تجاری‌سازی دستاوردها برای کمک به تامین نیازهای علمی و فنی را ارائه کردند.

این طرح‌های پژوهشی در قالب طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان برای کمک به نیازهای علمی، فنی و تخصصی در حوزه‌های علوم شناختی در زمینه توسعه واسط مغز و ماشین جهت افزایش توانمندی مخاطبان اوتیسم، کاربرد پردازش زبان طبیعی در تشخیص اختلالات اضطرابی، بررسی و استخراج بیومارکرهای سیگنال ثبت سیگنال‌های مغزی در بیماری وسواس فکری، بررسی تغییرات نوروپلاستیسیتی مغز در تحریک تی‌ام‌اس به کمک سیگنال‌های مغزی و شبیه‌سازی میدان الکتریکی و مغناطیسی روش‌های تحریک غیرتهاجمی مغز به اجرا گذاشته شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با هدف توسعه خدمات و فناوری‌های شناختی و نیز ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور از چترهای حمایتی این ستاد تاکنون در ۱۸ مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیش از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی را تحت پوشش حمایتی قرار داده است.

از مجموع طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت این ستاد، تاکنون ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت‌های این ستاد به اتمام رسیده و همین تعداد طرح دیگر نیز در حال اجرا است.

به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، «ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز»، «ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی» و «ارائه خدمات شناختی» از جمله دستاوردهای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در کشور به‌ شمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش در حوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، در حال حاضر با بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، محققان و متخصصان در ۱۰۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha