• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402103021361
  • خبرنگار : 71129

وزیر خارجه ایتالیا: پس از آغاز جنگ غزه، ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کردیم

وزیر خارجه ایتالیا: پس از آغاز جنگ غزه، ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کردیم

آنتونیو تاجانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: ایتالیا پس از جنگ در غزه ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، سخنان تاجانی در واقع پاسخی به الی شلاین، رهبر حزب دموکرات اپوزیسیون ایتالیا، که از دولت خواسته بود تا ارسال تسلیحات به خاورمیانه، به ویژه به رژیم صهیونیستی، را متوقف کند تا به درگیری‌های جاری در آنجا دامن نزند، بوده است.

وزیرخارجه ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی Quotidiano Nazionale گفت: ایتالیا از آغاز جنگ غزه ارسال هرگونه سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است. همه اینها مسدود شده است. دوره‌ای که بیشترین تسلیحات به اسرائیل ارسال شد در زمان نخست وزیری کونته(نخست وزیر سابق) بود. با آغاز خصومت‌ها، ما تحویل سیستم‌های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی از هر نوع را متوقف کردیم.

شلاین از اعضای جناح چپ «دموکراتیک» ایتالیا از دولت رم خواسته بود تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند و گفته که ایتالیا نباید این خطر را به جان بخرد که تسلیحاتش در مسیر ارتکاب جرایم جنگی مورد استفاده قرار بگیرد.

او گفت: ما باید از دامن زدن به چنین درگیری‌هایی، ارسال تسلیحات صادراتی به درگیری‌ها در خاورمیانه و در این مورد خاص به اسرائیل اجتناب کنیم.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی به دولت ایتالیا هشدار داد: ما نمی‌خواهیم تسلیحاتمان در ارتکاب جرایم جنگی مورد استفاده قرار گیرد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به غزه حمله کرد و این بمباران و حملات از سوی این رژیم همچنان ادامه دارد.

حملات رژیم صهیونیستی تاکنون باعث شده تا ۸۵ درصد از جمعیت این باریکه در داخل این منطقه به دلیل کمبود جدی مواد غذایی، دارو، آب آشامیدنی و سوخت آواره شوند و به گفته سازمان ملل، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باریکه غزه نیز آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha