• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402103021420
  • خبرنگار : 50229

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۶۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در خوزستان در حال اجرا است

۶۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در خوزستان در حال اجرا است

ایسنا/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طول پروژه‌های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می‌شود.

مسعود بیات‌منش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در استان خوزستان ۲۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

وی افزود: طول کل پروژه‌های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می‌شود.

بیات‌منش با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های فعال در حوزه راه بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، ادامه داد: این میزان راه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که از این میزان ۲۶۰ کیلومتر در قالب ۶۰ پروژه فعال به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال اجرا است.

وی به پروژه‌های شاخص در حوزه راهسازی خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیات‌منش عنوان کرد: محور تردد زوار اربعین شامل اهواز- چذابه به طول ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن تکمیل و چهارخطه شده است. این محور ۴ دستگاه پل بزرگ دارد که در حال احداث است. پل سابله تکمیل شده، پل حمیدیه در حال مشخص شدن پیمانکار، پل سوسنگرد با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و پل بستان مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله برگزاری مناقصه و نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: پل عنافچه از دیگر پروژه‌های شاخص است که دولت اهتمام ویژه‌ای به آن دارد. پیشرفت فیزیکی این پل ۶۰ درصد و برای اتمام عملیات اجرایی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

بیات منش گفت: چهارمین پروژه شاخص محور اهواز- هفتکل- ایذه- دهدز بوده که توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها در حال اجرا است و برای تکمیل این محور ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۱:۳۷

وضعیت جاده های خوزستان اسفناکه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۱:۵۱

تو را بخدا جاده بین درفول وشوشتر متعلق به هفتاد سال پیش است بهینه سازی کنید این همه کشته ومعلول تصادف کمتر شود.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۳

باعرض سلام. اینجانب علی زویری چم فرج هستم ازاهالی روستای چم فرج. بخش شهید مدرس شهرستان شوشتر. جاده روستایی چم فرج یک وچم فرج دو الان خیلی ساله که آسفالت نشده وغير قابل تردد شده لطفا به این روستای محروم یکنظری بکنید.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۰:۰۲

همه راههای ایران درست بشه خبری از جاده مسجدسلیمان به اهواز نخواهد بود ،چون مردم آن شهر برای مسئولین اهمیتی ندارند،الان بیش از ده سال که میخان درستش کنند ولی خبری نیست،برای آنشهر وجاده های آن بودجه نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۵:۳۵

تونل‌ها ی ایذه دهدز می اجرا میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۹:۵۲

سلام‌ لطفا جاده اهواز به هفتکل را درست کنید تلفات خیلی زیاد است بخشی از جاده آماده آسفالت است ولی متاسفانه مدتی است به حال خود رها شده لطفا پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۲۳:۴۳

سلام. از جاده های رامشیر به شهرای مجاور هم بگید...