• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402103021508
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

غربالگری بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در لرستان

غربالگری بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در لرستان

ایسنا/لرستان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اجرای طرح ملی پویش سلامت (غربالگری دیابت و فشارخون بالا) پویش سلامت افراد بالای ۱۸ سال به ایستگاه آخر رسید.

بهرام دلفان امروز، ۳۰ دی‌ماه در جشن اختتامیه پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، اظهار کرد: با پایان اجرای طرح ملی پویش سلامت (غربالگری دیابت و فشارخون بالا) پویش سلامت افراد بالای ۱۸ سال، عصر امروز با غربالگری یک‌میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷۲ نفر در استان این طرح به ایستگاه آخر خودش رسید.

وی تصریح کرد: این پویش در مناطق روستایی به‌صورت صد در صد جمعیت هدف تحقق یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با شناسایی ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر که فشارخون داشتند؛ کارشناسان حوزه‌ بهداشتی دانشگاه ۲۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا را تشخیص دادند و ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شد.

دلفان اضافه کرد: از ۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر دیابتی شناسایی شده در ابتدا، نه هزار و ۵۷۸ نفر از آنان مشکوک به ابتلا به دیابت شناسایی شده و همچنین ۶۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز پره دیابت تشخیص داده شدند.

وی در خصوص بار مالی طرح پویش ملی سلامت شهروندان که به‌صورت رایگان اجرا شد، افزود: با اجرای این طرح رایگان، مبلغی بالغ‌بر ۳۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بار مالی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان گذاشت که هدف ما حفظ سلامت مردم و شهروندان به هر قیمتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مشکوک به دیابت و فشارخون بالا دانست و گفت: در این پویش شهرستان دلفان به‌عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده شهری بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت هدف غربالگری می‌شدند و شهرستان‌های سپیددشت، چگنی و رومشکان بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت را نیز غربالگری می‌کردند و سایر شهرستان‌ها هم باید ۷۰ درصد جمعیت خود را غربالگری کنند که این امر در استان به‌خوبی اجرا شد و جایگاه چهاردهم را در کشور به دست آوردیم که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha