• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۴:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110100018
  • خبرنگار : 71984

ناتوانی در مقابله با ارتش یمن، انگلیس را به ارتقای سامانه پدافندی واداشت

ناتوانی در مقابله با ارتش یمن، انگلیس را به ارتقای سامانه پدافندی واداشت

وزارت دفاع انگلیس خبر داده نیروی دریایی این کشور برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ارتش یمن در دریای سرخ، سامانه پدافندی خود را به‌روز می‌کند.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس اعلام کرده قرار است موشک‌های رهگیر نیروی دریایی این کشور که برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ارتش یمن در دریا سرخ به‌کار می‌روند، به‌روزرسانی شوند و عملکرد آن‌ها ارتقا یابد.

ارتش یمن پس حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کشتار مردم فلسطین، حمله به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

آمریکا و انگلیس نیز چند بار به مواضعی در یمن حمله کرده‌اند اما حملات ارتش یمن همچنان ادامه دارد.

در خبری که روزنامه دیلی‌میل آن را بامداد یکشنبه منتشر کرده و نشان از ناتوانی ارتش انگلیس برای رویارویی با تسلیحات ارتش یمن دارد، گفته شده که قرار است سامانه پدافندی «افعی دریا» به موشک‌های موثرتر با سر جنگی جدید و به‌روزرسانی نرم‌افزاری مجهز شود تا با تهدیدات موشک‌های بالستیک مقابله کند.

 ارتقای این سامانه موشکی توسط شرکت MBDA UK انجام می‌شود و برای لندن ۴۰۰ میلیون پوند خرج خواهد تراشید.

دیلی‌میل نوشته انگلیس امیدوار است با ارتقای این سامانه پدافندی، ناوهای آن بتوانند با حملات ترکیبی در آینده مقابله کنند.

«گرنت شاپس» وزیر دفاع انگلیس می‌گوید: «در حالی‌که اوضاع در منطقه خاورمیانه رو به وخامت می‌رود، این حیاتی است که ما خود را با آن تطبیق دهیم تا پادشاهی متحده، متحدان و شرکای خود را امن نگه داریم؛ افعی دریا در پیشانی این موضوع قرار دارد».

روزنامه تلگراف پیش از این فاش کرده بود ناوهای انگلیسی به دلیل بحران سربازگیری که نیروهای مسلح این کشور در آن فرو رفته است، قادر به حضور در منطقه غرب آسیا نیستند.

این رسانه انگلیسی نوشته برخلاف درخواست‌ها برای اعزام ناو هواپیمابر سه میلیارد پوندی «HMS ملکه الیزابت» به دریای سرخ، این ناو نمی‌تواند در منطقه مستقر شود چراکه «RFA Fort Victoria» ناو پشتیبان آن با حداقل پرسنل در حال کار بوده و در بندر لیورپول باقی مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha