• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402110100057
  • خبرنگار : 50026

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

خراسان جنوبی بالاترین استان به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر است

خراسان جنوبی بالاترین استان به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است.

سید مجید پور احمدی شب گذشته ۳۰ دی در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی اظهارکرد: مردم بیرجند و استان خراسان جنولی ما را استوار بر این تصمیم درست کردند که این استان را به عنوان استانی که این همایش را در آن برگزار کنیم انتخاب نماییم.

وی با اشاره با حضور پرشور مردم در همایش نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: این حضور در ابتدای حرکت کاروان اهل هنر چشم انداز بلندی را پیش روی ما قرار داد که دیگر استان ها نیز همچون مردم فرهنگ دوست خراسان جنوبی برای تجلیل از نامداران عرصه فرهنگ و هنر خود حضور پرشوری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تقدیر از مسئولان استان گفت: یک پای تصمیم ما برای تشکیل این برنامه همین همراهی و همکاری مسئولان استان به ویژه استاندار خراسان جنوبی که فردی علاقمتد به فرهنگ و هنر هستند بوده است.

پوراحمدی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است، خاطرنشان کرد: مردم و جامعه ای که مردم آن علاقمند به هنر باشند از دل آن هنرمند و نامدار در این عرصه به وجود می آید.

خراسان جنوبی بالاترین استان به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر است

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز اظهارکرد: مقام معظم رهبری از علمای بنام آیت الله تهامی، آیتی، عبادی و همچنین پدران علومی که در این استان حضور داشته و دارند همچون دکتر گنجی، شکوهی، بلالی مود و غیره نام برده اند که بدوک شک این شخصیت‌ها از ظرفیت‌های این استان هستند.

وی با اشاره به مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان گفت: شبیه همین مراسم در چند استان دیگر برگزار شده ولی در سالن‌های محدود و کوچک و تعداد کمی از افراد اما این استان چون استان فرهنگی بوده و مفاخر فرهنگی فراوانی در گذشته و حال دارد و مردم آن مردمی متدین انقلابی و فرهنگی هستند امروز در این سالن باشکوه و عظمت که حدود دو هزار نفر از مردم استان جمع شده اند شاهد این مراسم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۲ آبان امسال شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در استان بودیم، افزود: در این سفر درخواست‌هایی از وزیر داشتیم که یکی یکی در حال انجام است.

قناعت اظهارکرد: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان افتتاح پروژه خانه فرهنگ استان به متراژ ۲ هزار مترمربع صورت گرفت.

وی به بخشی از درخواست‌های استان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره داشت و یادآور شد: تحقق فعال سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی یکی از این درخواست‌ها بوده که توسط دفتر انجمن آثار و مفاخر ملی کشور پوستر این کنگره رونمایی شد و استارت آن زده شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق اعتباری هنر به هنرمندان استان و حمایت از هنرمندان از دیگر درخواست‌های استان بوده که در حال حاضر یک میلیارد تومان توسط مدیرعامل صندوق به استان اختصاص داده شده تا به این تسهیلات در اختیار اصحاب هنر استان قرار گیرد.

قناعت با اشاره به اینکه برگزاری مراسم نکوداشت نامداران استان بوده که امشب شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: متأسفانه فکر غلط گذشته این بوده که وقتی هنرمندان در قید حیات نباشند برایشان مراسم برگزار می‌شد اما کار ارزنده و فاخری که اداره کل ارشاد استان انجام گرفت امروز شاهد برگزاری آئین نکوداشت مفاخری که در قید حیات در استان هستند می‌باشیم.

وی تصریح کرد: حمایت از چاپ دو جلد کتاب از آثار دکتر ناصح و بهنام فر از دیگر درخواست‌های استان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به خراسان جنوبی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعال سازی پروژه تالار شهر بیرجند اشاره داشت و گفت: استان خراسان جنوبی به جهت اینکه تمام مراکز استان‌ها دارای تالار بزرگ شهر بوده اند عقب ماندگی داشته و از این مهم محروم بوده و هر چند کلنگ زنی آن انجام شد ولی پیشرفت فیزیکی آن در حد ۷ درصد بوده اما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قول مساعد ایشان ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال شدن این پروژه داده شد.

قناعت یادآور شد: همچنین در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ۷۵ میلیارد تومان برای ساخت دوباره سالن علامه فرزان که در سال ۹۶ دچار آتش سوزی شد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در مجموع سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ۲۷۵ میلیارد تومان برای خراسان جنوبی آورده داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: این انتخابات در واقع نبرد بزرگ ایران با نظام سلطه است.

قناعت خاطرنشان کرد: هر چقدر درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد امنیت پایدار رارقم می‌زند و به طور قطع چانه زنی ما را در عرصه‌های بین الملی و حوزه‌های اقتصادی و معیشتی فعال‌تر خواهد کرد و حرف برای زدن در عرصه‌های داخلی و بین المللی خواهیم داشت.

علی فرخنده 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: در سیاست های تحولی دولت سیزدهم و دوران وزرات اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد توجه به پیشکسوتان و بزرگان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه یک اصل در حوزه تحولی است.

وی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی در تصویرسازی درست از استان خراسان جنوبی همیشه یار و یاور فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده اند، گفت: با حمایت استانداری توانستیم امروز همایش گرامیداشت نامداران استان خراسان جنوبی را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه های فرهنگی هنری به همت انجمن ها و هنرمندان استان در یک برنامه تحولی، سیر صعودی را آغاز کرده ایم، افزود: امسال بعد از دهه هشتاد چهار اثر هنرمندان عرصه نمایش استان برای اولین بار چهار به جشنواره منطقه ای کشور راه یافت و یک اثر به جشنواره فجر در سطح ایران و بین الملل راه پیدا کرد.

وی از رشد حدود ۳۰۰ درصدی در حوزه هنرهای تجسمی استان خبر داد و یادآور شد: امسال ۴۵۰ اثر از هنرمندان استان در این حوزه دریافت و آثار برگزیده ای را در سطح جشنواره تجسم هنر در سطح ملی داشته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: سایر رشته های نیز در استان به همت هنرمندان در حال رشد، تکاپو و پویایی است.

فرخنده با اشاره به اینکه هنوز روزهای روشن تر و پررونق تری با همکاری استاندار استان پیش روی عرصه هنر فرهنگ و رسانه استان خراسان جنوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان همه دلشان برای برافراشته ماندن پرچم سه رنگ ایران اسلامی می تپد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha