• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110100106
  • خبرنگار : 50039

معاون شهرداری گرگان عنوان کرد:

گرمخانه گرگان سرپناه روزهای سرد زمستان/ اسکان شبانه کارتن خواب‌ها

گرمخانه گرگان سرپناه روزهای سرد زمستان/ اسکان شبانه کارتن خواب‌ها

ایسنا/گلستان معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه به طور متوسط ۲۰ نفر در شبانه روز از خدمات گرمخانه گرگان بهره‌مند می‌شوند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب در سطح شهر و یا در مجاورت محل زندگی خود می‌توانند مراتب را اطلاع دهند تا نسبت به انتقال این افراد اقدام شود.

احمد سالاری صبح امروز اول بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اقدامات شهرداری گرگان در خصوص ساماندهی افراد کارتن خواب، بی‌سرپناه و در راه مانده که در اقصی نقاط شهر، پارک‌ها و دیگر اماکن عمومی شب گذرانی و بیتوته می‌کنند، اظهار کرد: شهرداری گرگان در راستای مسئولیت اجتماعی و وظایفی را که بر عهده دارد، از سال ۱۴۰۰ اقدام به راه‌اندازی گرمخانه در خیابان جرجان هیجدهم کرده است.

وی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل سرما و برودت هوا پذیرش افراد بی‌سرپناه به طور ویژه در دستور کار نیروهای خدوم شهرداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: خدمات‌رسانی در گرمخانه در تمام طول سال به افراد کارتن خواب داده می‌شود و به هیچ عنوان متوقف نشده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از جمع‌آوری و اسکان پنج هزار و ۲۳۷ نفر در گرمخانه شهرداری گرگان طی فصول بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد کارتن خواب، افراد بی‌سرپناه و در راه مانده، کسانی بودند که توسط شهرداری در گرمخانه گرگان اسکان شبانه داده شدند.

وی با تأکید بر اینکه ۲۵ نفر از افراد پذیرش شده در راه مانده بودند، اضافه کرد: ۱۲ نفر از این افراد پس از اسکان شبانه با تهیه بلیط به شهرستان محل سکونتشان اعزام شدند.

سالاری آمار اعلام شده را «نفر خدمت» عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی از این افراد که به گرمخانه مراجعه می‌کنند تکراری هستند و در حال حاضر در شبانه روز به طور میانگین به ۲۰ نفر در گرمخانه شهرداری گرگان خدمات‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهروندانی که به صورت خود معرف به گرمخانه مراجعه می‌کنند تیم اجرایی مدسرای‌امید با گشت زنی در سطح شهر افراد کارتن خواب را به گرمخانه انتقال می‌دهند، تصریح کرد: شهروندان گرگانی در صورت مشاهده افراد کارتن خواب در سطح شهر و یا در مجاورت محل زندگی می‌توانند با شماره تلفنی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا نسبت به انتقال این افراد اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha