• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110100138
  • خبرنگار : 50604

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح مجتمع قضایی برای حمایت از زنان و کودکان در گرگان

افتتاح مجتمع قضایی برای حمایت از زنان و کودکان در گرگان

ایسنا/گلستان مجتمع شوق زندگی به منظور اقدامات حمایتی و قضایی از زنان و کودکان و با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در مرکز استان گلستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

صبح امروز یکشنبه یکم بهمن ماه با حضور «اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی افتتاح شد.

این‌ مجتمع در چهارراه علی‌محمدی گرگان در ساختمان سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و در زیربنای ۵۰۰ متری با همکاری شهرداری گرگان در حمایت از کودکان و اقشار آسیب دیده به ویژه زنان به بهره‌برداری رسیده است.

این مرکز قرار است خدمات حمایتی و قضایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مخاطرات حوزه جوانان، اطفال و کودکان، اتباع، کودکان کار، متکدیان و ارائه مشاوره و مددکاری، انجام مطالعات آماری و تحقیقی در حوزه کودکان را پیگیری کند.

تمام فعالیت‌های قضایی، حمایتی و اجتماعی و ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی در حوزه کودکان و زنان مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و انتظامی با نظارت دادستانی در قالب این مجتمع متمرکز می‌شود.

دو شعبه دادسرای گرگان شامل شعبه سرپرستی و شعبه دادیاری در این مجتمع مستقر  و تمام پرونده های مربوط به آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان و زنان که نیازمند حمایت هستند با کمک نهادهای همکار پیگیری و مرتفع شود.

نهادهایی که در این فرآیند دخیل هستند به طور متمرکز و با محوریت این مرکز فعالیت کرده تا از موازی کاری و پراکندگی امور جلوگیری شود و همه آنها یک رویه واحد را دنبال می‌کنند.

یک نماینده از تمام دستگاه‌های حمایتی استان، خیران  و مددکاران اجتماعی نیز در این مجتمع مستقر می شوند تا به صورت متمرکز اقدامات مورد نیاز برای حمایت از مراجعان  به این مرکز را انجام دهند.

کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان بازمانده از تحصیل محور اصلی اقدامات این مجتمع خواهند بود و تلاش می‌شود با کمک نهادهای حمایتی سطح زندگی افراد آسیب دیده ارتقا داده شود.

در این مرکز با کمک خیران و دستگاه‌های متولی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با استفاده از تجربیات خانه‌های فرهنگ شهرداری گرگان دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha